BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har brug for flere gode kræfter. Vi søger en ny familievejleder/kontaktperson, som brænder for at arbejde med familier med børn og unge med særlige behov og som har lyst til at blive en del af en organisation, som er fuld af faglighed og god til at finde løsninger.
Specialpædagogisk Netværk under Special- og Ungenetværket tilbyder en bred vifte af specialiserede tilbud til børn og unge i alderen 0 – 18 år med handicap/diagnoser/særlige behov og deres familier.
Kerneopgaven i Specialpædagogisk Netværk er ved en professionel og systematisk tilgang i arbejdet med børn og unge samt deres familier, at understøtte trivsel og udvikling med henblik på at give muligheder for et godt, aktivt og meningsfuldt voksenliv.
Tilbuddet om familievejledning fra Specialpædagogisk Netværk henvender sig til familier med børn og unge i alderen 0-18 år, hvor en overvejende del er familier med normaltbegavede børn og unge med diagnoser indenfor autismespektret/ADHD og følgestilstande som stress, angst, depression, spiseforstyrrelse mv., men der varetages også et mindre antal opgaver til familier med børn og unge med fysiske og/eller kognitive handicaps.
Vi løser både forebyggende og længerevarende indsatser efter Barnets lov. Vores forløb er individuelt tilpassede den enkelte familie og vi er gode til at tænke i kreative løsninger.
Vi gør os umage med at møde alle børn, unge og forældre åbent og fordomsfrit.
Vores tilgang bygger på tillid og den gode relation er bærende i samarbejdet.
Som familievejleder er du tilknyttet et team på 11 andre kontaktpersoner og familievejledere og har derudover et tværfagligt samarbejde med myndighed, psykiatri, skoler og andre relevante samarbejdspartnere.
Basen er i EgeHuset på Troensevej 15 i Næstved, hvor også det specialiserede fritidstilbud Birken og Bøgen holder til.
Specialpædagogisk Netværk består derudover af det specialiserede dagtilbud AkacieHuset samt de specialpædagogiske vejledere, der yder rådgivning og vejledning til kommunens dagtilbud. Begge har til huse på Troensevej 21-23.
Alle ansatte er en del af det samlede netværk og forventes at være fleksible i forhold til de opgaver, der løses i netværket.
Vi tilbyder
- et højt specialiseret fagligt miljø, hvor du får plads til faglig refleksion med dygtige og ambitiøse kollegaer.
- en dynamisk personalegruppe, som lægger vægt på faglighed, samarbejde og humor
- gode kollegaer som værdsætter og bidrager til et godt arbejdsmiljø.
- en arbejdsplads med fokus på udvikling af området og kreative fleksible løsninger.
- en høj grad af selvstændighed, ansvar og indflydelse.
- fleksibilitet i egen tilrettelæggelse af det daglige arbejde med vekslende arbejdsopgaver.
- faglig og personlig udvikling via fast supervision, kurser og uddannelse.
- introforløb og mentorordning.
Vi forventer at du
- er uddannet pædagog med specialpædagogisk erfaring.
- er fagligt velfunderet, gerne med viden og praksiserfaring indenfor autisme og ADHD.
- har erfaring med at arbejde med tilpassede individuelle strukturer, forberedelse og visualisering.
- har erfaring i samarbejde med og vejledning til familier med børn og unge med særlige behov.
- er nysgerrig, lyttende og møder børnene/de unge og forældrene med det udgangspunkt at familierne er eksperter i deres liv.
- er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt.
- er rolig og tydelig i din personlige fremtræden og evner at skabe gode relationer.
- er interesseret i og evner at arbejde tværfagligt med andre faggrupper eks. myndighed, skoler, dagtilbud og psykiatri.
- er aktivt deltagende i supervision og faglig sparring.
- er indstillet på at opkvalificere dig såvel fagligt som personligt.
For at komme i betragtning som kvalificeret ansøger til stillingen som familievejleder, skal du have kørekort og kunne stille egen bil til rådighed samt være pædagoguddannet.
Du kan se job- og personprofilen her.
Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og BUPL samt forhåndsaftale.
Tiltrædelse 1. august 2024, evt. før efter aftale.
Arbejdstid pr. uge er 37 timer
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Leder af Special- og Ungenetværket, Dorthe Torstensen på telefon 2545 1566 eller Koordinator Liselotte Hansen på telefon 2332 5899.
Ansøgningsfrist søndag den 12. maj 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 15. maj eller torsdag den 16. maj 2024.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Troensevej 15, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036689