2 ambitiøse konsulenter, der kan omsætte strategier til praksis søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Næstved Kommune er en af de største og mest komplekse organisationer i Region Sjælland, og vi har store ambitioner for vores ledelses- og organisationsudvikling. Derfor søger vi to ambitiøse konsulenter der skal arbejde med at omsætte vores strategier til reelle forandringer.

Som et led i vores arbejde med at skabe Den Attraktive Arbejdsplads og visionen: “Vi er sammen om at skabe den mest attraktive kommunale arbejdsplads i hjertet af Sydsjælland” fokuserer vi den kommende tid på følgende seks områder:

  • Ledelseskvalitet 
  • Balancerede jobkrav
  • Fysisk arbejdsmiljø
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Kompetenceudviklingsmuligheder
  • Fleksible arbejdsforhold   

Vi kan love dig at det ikke bliver kedeligt, og du skal kunne trives i en travl hverdag, hvor svarene ikke altid ligger lige foran dig og vejen frem til dem sjældent er snorlige. Det kommer også til at kendetegne dine opgaver, at de er foranderlige og stiller krav til din handlekraft. Du vil også selv være med til at præge din opgaveportefølje og du vil få lige så store frihedsgrader i opgaveløsningen, som din faglige horisont og ansvarlighed kan rumme. 

Om stillingerne

Vi har to ledige fuldtidsstillinger, der både overlapper, men også kalder på lidt forskellige profiler. 

Vi søger en konsulent til ledelsesudvikling, da dette område har et særligt fokus. Opgaverne er mangeartede og de fem højest prioriterede opgaver lige nu er:

  • Planlægning, udvikling, koordinering, afvikling og evaluering af diverse lederfora og ledernetværk
  • Planlægning, udvikling, koordinering, afvikling og evaluering af kompetenceudvikling (baseret på regenerativ ledelse) for ledere 
  • Understøtte sammenhængskraften mellem kommunens forskellige ledelseslag
  • Udarbejde og følge op på effektmål for kvaliteten af den udførte ledelse 
  • Understøtte sammenhængen mellem ledelsesudvikling og den øvrige organisationsudvikling 

Vi søger en konsulent der kan agere i krydsfeltet mellem ledelsesudvikling og de øvrige elementer i den attraktive arbejdsplads. Opgaverne er også her mangeartede, og vil skulle bindes sammen af blandt andet mindsettet i regenerativ ledelse. De fem højest prioriterede opgaver lige nu er:

  • Projektledelse af et eller flere at de seks områder i den attraktive arbejdsplads
  • Deltage i projekt- og arbejdsgrupper i et eller flere af de seks områder i den attraktive arbejdsplads
  • Udarbejde og følge op på effektmål for den attraktive arbejdsplads
  • Arbejde med udviklingen, planlægningen og gennemførelsen af diverse andre tiltag indenfor ledelses- og organisationsudvikling, samt arbejdsmiljø og trivsel
  • Understøtte sammenhængen mellem ledelsesudvikling og den øvrige organisationsudvikling 

For begge stillinger gælder det, at vi søger profiler der ubesværet kan veksle mellem det styrende og det faciliterende, samt kunne overskue store og komplekse projekter og programmer og være med til at sikre at vi lykkes med det vi har sat os for, herunder skabe overblik over porteføljerne, løbende opfølgning osv. 

Man kommer til at arbejde tæt på kommunens øverste ledelse, men det er essentielt at man forstår vigtigheden af at skabe gode relationer i hele organisationen, samt at man formår at gå ydmygt til opgaverne, med respekt for at vi arbejder med mennesker. 

Vi arbejder målrettet med at skabe en rød tråd i vores ledelses- og organisationsudvikling, så derfor er det vigtigt at man kan se sammenhænge til øvrige opgaver, og have overblik, mens man løber med opgaverne både alene og i tæt samarbejde kolleger, leder og hele organisationen. 

Om dig

Vi forventer at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, og kan begå dig i politisk styrede organisationer. 

Hvis du har erfaring fra lignende stillinger, privat rådgivning, lederjobs, eller som selvstændig iværksætter vil det være en fordel. Og så er det også et plus, hvis du har kendskab til arbejdet i en kommune. Men det vigtigste for os er, at du kan dit faglige håndværk, kan bevare overblikket og er drevet af at udvikle vores kommune for borgernes skyld, i et ligeværdigt samarbejde med kolleger, der er dygtige på deres felt.

Vi lægger stor vægt på, at dine faglige færdigheder er matchet af dine personlige og relationelle kompetencer. Du vil derfor også blive vurderet på, om du:

  • Fremstår som en troværdig og myndig samarbejds- og samtalepartner
  • Har et strategisk og operationelt blik for ledelses- og organisationsudvikling i en mangfoldig kommunal kontekst
  • Har situationsfornemmelse og forstår den virkelighed, vores ledere og medarbejdere manøvrerer i
  • Ser din opgaveløsning ind i sammenhængen med dine kollegers og formår at skabe sammenhænge ud over egen opgaveløsning
  • Får tingene ud over rampen, og er god til selv at tilrettelægge dit arbejde og din hverdag
  • Er robust i mødet med krævende udfordringer
  • Bidrager til et fællesskab, hvor vi ”spiller hinanden gode”
  • Er fleksibel og er til stede, når behovet er der

Du skal helt grundlæggende kunne trives med rollen som rådgiver og sparringspartner inden for dine ekspertisefelter, og samtidig forstå at tilpasse din tilgang til den helhed, som du indgår i. 

Om os

Du vil blive en del af team Ledelse- Organisation og Jura, hvor du får kolleger der arbejder med hele paletten indenfor ledelses- og organisationsudvikling, klassisk udviklingsorienteret HR, arbejdsmiljø, trivsel, jura mm. 

Vi har et lærende mindset, som betyder, at vi sætter prøvehandlinger i gang og ikke er bange for at fejle. Vi arbejder inddragende og samskabende og fokuserer på at løse vores opgaver ”med” organisationen og ikke kun ”for” organisationen. Vi forudsætter altid at dialog og indlevelse er vejen til de gode løsninger. 

Vi er en centralt placeret stabsfunktion, og en del af Byråds- og Direktionssekretariatet. Vi er organisatorisk og fysisk placeret tæt på Direktionen og Borgmesteren. Teamet består af en række stærke faglige fællesskaber, og begge stillinger er koblet op på ledelses- og organisationsdelen, der vil være din base sammen med 6 andre konsulenter, en leder, og med hele organisationen som din legeplads.

Som hele kommunen, er vi optaget af at skabe værdi for vores borgere og virksomheder, og i den sammenhæng spiller hele teamet en væsentlig rolle i at understøtte vores ledere og medarbejdere i at lykkes med deres kerneopgave. 

Det er afgørende for os at være en professionel og pålidelig samarbejdspartner for resten af organisationen. Vores rolle er todelt, idet vi både skal kunne bidrage med faglig ekspertise på konsulentbasis, og samtidig medvirke til at sætte rammer og retning for resten af organisationens virke.

Vi synes selv, at vi har en fordomsfri omgangstone, og mener at det skal være sjovt at gå på arbejde med hinanden. Det gælder også, at vi taler åbent, ærligt og respektfuldt med hinanden og trækker på hinandens viden og erfaringer.

Vi tilbyder

  • en dynamisk og spændende arbejdsplads i en organisation baseret på værdierne ”Tillid, helhed og dialog”
  • en hverdag i tæt på den strategiske topledelse og med mange kontakt- og samarbejdsflader i hele organisationen 
  • en stilling, hvor du selv i høj grad tilrettelægger din arbejdsdag samt har mulighed for at udfolde og videreudvikle dine kompetencer
  • et uformelt kollegialt fællesskab med dygtige kolleger, som er præget af ansvarlighed, gensidig respekt og godt humør
  • en familievenlig arbejdsplads med flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra, i det omfang opgaverne tillader det. Herunder har vi fleksibel fredag, hvor de fleste vælger at arbejde hjemme
  • at du kommer et sted, hvor vi forventer meget af dig; fordi vi tror på dig
  • en centralt beliggende arbejdsplads, tæt på kulturliv og handelsgader i bymidten samt Næstved Station og p-hus

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Arbejdssted er Næstved Rådhus, Teatergade 8, 4700 Næstved.

Du bedes anføre hvilken af de to stillinger du søger. Ansøgningen skal desuden indeholde 2-3 spørgsmål til stillingen, hvor du gerne må udfordre os.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Lønnen vil afspejle dine færdigheder. For den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent. 

Tiltrædelse snarest muligt.

Arbejdstid pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingerne eller få afklaret eventuelle spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte Leder for Ledelse, Organisation og Jura, David Schjelde på telefon 2159 1345. Vi vil også anbefale, at du orienterer dig i kommunens vision, værdier, ledelsesgrundlag og medarbejdergrundlag, som du finder på vores hjemmeside.

Ansøgningsfrist mandag den 8. april 2024. 

Ansættelsessamtaler: Vi afholder ansættelsessamtaler i to runder. Første runde finder sted mandag den 15. april 2024 og kandidater, der udvælges til anden samtale, vil vi gerne se igen fredag den 19. april 2024. Kommunaldirektøren deltager i anden samtalerunde.

Du skal være opmærksom på, at første samtalerunde involverer en eller flere cases, som du får udleveret når du møder til samtalen og har tid til at forberede, inden du møder ansættelsesudvalget. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser rigtig meget frem til at modtage din ansøgning – god skrivelyst.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Teatergade 8, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014232

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet