36-årig mand sigtet efter hækbrand i Næstved

dato

Tirsdag eftermiddag blev politi og brandvæsen kaldt ud til en adresse i Næstved, hvor der var opstået brand i en hæk. Ilden blev slukket af beboeren og naboer, inden den nåede at sprede sig yderligere.

Branden opstod som følge af brug af en ukrudtsbrænder, og en 36-årig mand er nu blevet sigtet for overtrædelse af beredskabsloven. Brandfareindekset er i øjeblikket meget højt flere steder i politikredsen, hvilket betyder, at der nemt kan ske antændelse ved glød eller mindre flamme.

For at undgå lignende hændelser anbefales det at følge de gode råd om brug af ukrudtsbrændere, som kan findes på brandfare.dk.

Kilde: Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
Mest læste artikler