BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Beregning og udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp mm. – vi søger to administrative sagsbehandlere til vores ydelseskontor i Center for Arbejdsmarked.
Vi søger to dygtige administrative sagsbehandlere der vil være med til at løfte de alsidige opgaver vi modtager på vores ydelseskontor. Vi behandler ansøgninger om forsørgelsesydelser, særlig støtte, § 29, befordring mm. Derudover samarbejder vi tæt med beskæftigelsessagsbehandlerne om ansøgningsprocessen med henblik på at kunne udbetale ydelser på et korrekt juridisk grundlag og til tiden.
Du vil indgå i et team på 9 administrative sagsbehandlere, 1 økonomikonsulent og en faglig koordinator. Vi har primært telefonisk borgerkontakt men møder også borger personligt, efter behov og ved forudgående aftale.
Vi har samarbejdsflader i stort set alle enheder i Center for Arbejdsmarked og med flere af kommunens andre centre.
Vi tilbyder
Ydelsesenheden har et godt samarbejde og tager hånd om hinanden i det daglige arbejde med godt humør. Enheden er kendetegnet ved dyb faglighed og stor erfaring indenfor ydelsesarbejdet.
Vi kan tilbyde en stor arbejdsplads med mange muligheder og gode kollegaer der supplerer hinanden godt i vores fælles opgaveløsning. Vi er en organisation under forandring bl.a. på digitale løsninger og udvikling af nye arbejdsmetoder
Job- og personprofil for stillingen kan ses her.
Vi forventer, at du
- har uddannelse i administration og økonomi eller tilsvarende erfaring i arbejdet med administrative opgaver
- Du kan operere indenfor lov om aktiv socialpolitik, de forvaltningsretlige principper og beskæftigelseslovgivningen m.fl.
- Du har fokus på faglig udvikling og sparring
- Du trives med teamarbejde, og kan arbejde selvstændigt og struktureret
- kan arbejde handlingsorienteret og målrettet
- har en positiv tilgang til kollegaer og samarbejdet om arbejdsopgaverne
- har en konstruktiv tilgang til tværfagligt arbejde og mange samarbejdspartnere internt og eksternt
- Har flair for tal og økonomi samt det administrative arbejde i digitale løsninger og it-systemer
Arbejdsopgaverne som administrativ sagsbehandler vil primært være:
- Modtage og træffe afgørelser i ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse mm.
- Formidle og forvalte den lovgivning der er grundlag for vores arbejde.
- Servicere borgere der henvender sig telefonisk og personligt på en imødekommende og respektfuld facon
- Bidrage til et godt og positivt samarbejde med sagsbehandlere, økonomimedarbejdere og andre kollegaer
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten på HK- området.
Stillingen er på fuld tid og til besættelse fra 1. maj 2024 eller snarest derefter.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte teamleder Helle Nygaard på telefon 25450461.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er torsdag den 14. marts 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 18. marts.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven, 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005006