Bliv administrativ sagsbehandler i Center for Arbejdsmarked i Næstved Kommune

dato

Vi søger 2 nye kollegaer til vores ydelseskontor i Center for Arbejdsmarked. 

Vi opnormerer på vores ydelseskontor og søger derfor 2 dygtige administrative sagsbehandlere, der vil være med til at løfte de alsidige opgaver på området.

Vi behandler ansøgninger om forsørgelsesydelser og de særlige tillægsydelser som borger har mulighed for at få hjælp til. 

Vi arbejder med udvikling af en hurtig afklaring af borgerens økonomiske forhold, når borgeren henvender sig om udbetaling af ydelser. Vi taler job i relation til økonomi og er tydelig om borgerens mulighed for at opnå økonomisk hjælp. 

Opgaven er kompleks og forudsætter at du kan foretage konkrete og individuelle vurderinger i den enkelte ansøgning.

Du vil indgå i et team på 9 administrative sagsbehandlere, 1 økonomikonsulent og en faglig koordinator. Vi har primært telefonisk borgerkontakt men møder også borgere personligt, efter behov og ved forudgående aftale. 

Vi har samarbejdsflader i stort set alle enheder i Center for Arbejdsmarked og med flere af kommunens andre centre. Vi samarbejder tæt med beskæftigelsessagsbehandlerne om ansøgningsprocessen med henblik på at udbetale ydelser til tiden og på et korrekt juridisk grundlag.

Om 
Ydelsesenheden har et godt samarbejde og tager hånd om hinanden i det daglige arbejde med godt humør. Enheden er kendetegnet ved stor faglighed og stor erfaring indenfor ydelsesarbejdet.

Vi kan tilbyde en stor arbejdsplads med mange muligheder og gode kollegaer, der supplerer hinanden godt i vores fælles opgaveløsning. Vi er en organisation under forandring bl.a. på digitale løsninger og udvikling af nye arbejdsmetoder.

På området kommer et nyt kontanthjælpssystem i 2025. Det betyder en stor omstilling i arbejdsopgaver, tilpasning af vores ydelsessystemer og meget dialog med vores borgere som forberedelse på det nye.

Arbejdsopgaverne som administrativ sagsbehandler vil primært være:

  • Modtage og træffe afgørelser i ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse mm. 
  • Formidle og forvalte den lovgivning der er grundlag for vores arbejde
  • Servicere borgere der henvender sig telefonisk og personligt på en imødekommende og respektfuld facon  
  • Bidrage til et godt og positivt samarbejde med sagsbehandlere, økonomimedarbejdere og andre kollegaer

Vi forventer, at du

  • har uddannelse i administration og økonomi eller tilsvarende erfaring i arbejdet med administrative opgaver
  • kan håndtere lovstof - lov om aktiv socialpolitik, de forvaltningsretlige principper og beskæftigelseslovgivningen m.fl.
  • Kan dialogen med de borgere, der henvender sig til os
  • har fokus på faglig udvikling og sparring med teamkollegaer og ledelse, og på samme tid arbejde selvstændigt med de mange daglige komplekse opgaver
  • er struktureret og med det kan arbejde handlingsorienteret og målrettet
  • har en konstruktiv tilgang til tværfagligt arbejde og mange samarbejdspartnere internt og eksternt
  • Har flair for tal og økonomi samt det administrative arbejde i digitale løsninger og it-systemer

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten mellem KL og HK

Stillingen er på fuld tid og til besættelse hurtigst muligt eller fra 1. februar 2025

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte teamleder Helle Nygaard på telefon 25450461 eller faglig koordinator Naja Henrioud på telefon 20299117

Ansøgningsfrist 
Ansøgningsfristen er mandag den 9. december 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 16. december


Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Birkebjerg Allé 1, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153865

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet