Skat er ikke enkelt – men det er vigtigt. Derfor har vi brug for dig.
Afgifter søger en faglig stærk leder til enheden Afgifter 5 i Næstved – og vi vil gerne have dig med på rejsen!
Vi har ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den rette afgift samt får udbetalt den retmæssige korrekte godtgørelse. De 75 forskellige afgifter på 35 lovområder har stor offentlig interesse og er under konstant forandring. Der er afgifter på bl.a. el, emballage, spiritus, chokolade m.fl. Derfor har vi en stor og spændende opgave.
I Afgifter 5 arbejdes der for tiden med efterkontrol på tobaksområdet samt på vand og spildevandsområdet. Derudover deltager en del af medarbejderne i projektet om illegal import af punktafgiftspligtige varer, hvor der gennemføres kontroller af personer og virksomheder, for at hindre, at afgiftspligtige varer sælges uden korrekt afregnede afgifter.
Derfor søger vi en faglig stærk leder, som kan være tæt på opgaverne i enheden og som medarbejderne kan søge sparring hos.
Erfaren, resultatskabende og udviklende
Du har kendskab til forvaltningsloven og generelle sagsbehandlingsregler. Hvis du har kendskab til eller erfaring med afgiftsområdet, er det en fordel, men ikke et krav.
I dine tidligere stillinger har du skabt resultater ved at have fokus på relationen mellem produktivitet og samarbejde. Du sætter klare mål, forventningsafstemmer og følger op, for at sikre en sikker drift i din enhed.
Via dialog og dit blik for, hvordan man drager fordel af forskellighed, formår du at støtte udviklingen af de enkelte medarbejdere såvel som hele enheden. Sammen med dine medarbejdere bidrager du til Afgifters arbejde på nye initiativer, der understøtter afdelingens strategi og den overordnede strategi i Erhverv og Skattestyrelsen. Herunder søger du kontinuerligt at udvikle en god forbedringskultur i din enhed, hvor der er fokus på at højne det faglige niveau og implementere best practice. Du mestrer således at skabe meningsfuld sammenhæng mellem den strategiske retning og medarbejdernes daglige arbejde.
Bliv del af en dedikeret ledergruppe med drivkraft
Ledergruppen i Afgifter består af dig, 6 lederkollegaer, 1 souschef, underdirektøren og hendes team. Vi arbejder løbende på at optimere opgaver og processer, og vi støtter hinanden og spiller hinanden gode.
Herudover bliver du en del af ledergruppen i fagområdet Erhverv, hvor vi er ca. 45 ledere, underdirektører og en fagdirektør, der samarbejder om mange strategiske tværgående initiativer, og har et gennemgående fokus på de fire ledelsesdiscipliner i Skattestyrelsen: Faglig ledelse, Driftsledelse, Medarbejderledelse og Strategisk ledelse.
En fleksibel arbejdsplads med fokus på din udvikling
Vi tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Du får en spændende og afvekslende arbejdsdag med fleksible rammer og gode arbejdsvilkår.
Vi ønsker, at du bliver hos os længst muligt. Derfor vil vi også sikre, at du får mulighed for at bringe dine kompetencer og erfaringer i spil og vi understøtter, at du hele tiden bliver dygtigere.
Om Afgifter
I Afgifter beskæftiger vi ca. 160 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark, og arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for illegal indførsel af afgiftspligtige varer, miljø- og energiafgifter, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Vi besøger alle former for virksomheder. Både selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, små som store.
Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning, og vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så de er i trit med den virkelighed, vi lever i.
Du ansættes i enheden Afgifter 5 i Næstved, hvor der er 21 dygtige medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for alle i Afgifter er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.
Vores kultur er præget af godt humør i en fri og uformel omgangsform i et arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og respekterer hinandens forskelligheder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os din ansøgning, hvor du kort og præcist beskriver dine bevæggrunde for at søge, og hvorfor din profil matcher, det vi efterlyser. Send også gerne relevante anbefalinger og eksamensbeviser.
Brug linket ”Søg stillingen” senest onsdag d. 2. januar 2025 kl. 12.00. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.
Første samtale afholdes den 8. januar 2025, og anden samtale afholdes den 15. januar 2025. Der kan indgå personanalyse og logisk test i ansættelsesprocessen.
I forbindelse med ansættelsesforløbet indhenter vi straffeattest og referencer. Tiltrædelse er 1. marts 2025 eller efter aftale.
Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Martin Nygaard Remod på telefon 72 38 25 19, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Arbejdsstedet er Toldbuen 1, 4700 Næstved.
Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 1, Toldbuen, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154636