BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Næstved Kommune er en af de største og mest komplekse organisationer i Region Sjælland. Vi har store ambitioner, og derfor søger vi en erfaren konsulent, der kan hjælpe os med at omsætte vores ambitioner til praksis.
Vi kan love dig at det ikke bliver kedeligt, og du skal kunne trives i en travl hverdag, hvor svarene ikke altid ligger lige foran dig og vejen frem til dem sjældent er snorlige. Det kommer også til at kendetegne dine opgaver, at de er foranderlige og stiller krav til din handlekraft. Det forventes at du kan agere på alle niveauer i en kommune, at du er omstillingsparat og at du understøtter det tværgående samarbejde.
Vil stiller store krav, men til gengæld får du en unik stilling. Og vi vil også være helt ærlige og sige at ansøgere med et indgående krav til arbejdsgangene og kulturen i et direktionssekretariat vil blive foretrukket.
Om stillingen
Der er som udgangspunkt fire store områder du skal dække:
- Servicere direktionen ift. diverse projekter og opgaver
- Forberede, gennemføre og følge op på blandt andet direktionsmøder
- Være projektleder og projektdeltager i diverse projekter, herunder i forbindelse med den attraktive arbejdsplads
- Understøtte ledergruppen i Byråds- og Direktionssekretariatet
Om dig
Vi forventer at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, at du har en solid erfaring, og at du kan begå dig i politisk styrede organisationer.
Vi lægger stor vægt på, at dine faglige færdigheder er matchet af dine personlige og relationelle kompetencer. Du vil derfor også blive vurderet på, om du:
- Fremstår som en troværdig og myndig samarbejds- og samtalepartner
- Har situationsfornemmelse og forstår den virkelighed, vores ledere og medarbejdere manøvrerer i
- Ser din opgaveløsning ind i sammenhængen med dine kollegers og formår at skabe sammenhænge ud over egen opgaveløsning
- Får tingene ud over rampen, og er god til selv at tilrettelægge dit arbejde og din hverdag
- Er robust i mødet med krævende udfordringer
- Bidrager til et fællesskab, hvor vi ”spiller hinanden gode”
- Er fleksibel og er til stede, når behovet er der
Om os
Du vil blive en del af Team Ledelse- Organisation og Jura, hvor du får kolleger der arbejder med hele paletten indenfor ledelses- og organisationsudvikling, klassisk udviklingsorienteret HR, arbejdsmiljø, trivsel, jura m.m.
Vi har et lærende mindset, som betyder, at vi sætter prøvehandlinger i gang og ikke er bange for at fejle. Vi arbejder inddragende og samskabende og fokuserer på at løse vores opgaver ”med” organisationen og ikke kun ”for” organisationen. Vi forudsætter altid at dialog og indlevelse er vejen til de gode løsninger.
Vi er en centralt placeret stabsfunktion, og en del af Byråds- og Direktionssekretariatet. Vi er organisatorisk og fysisk placeret tæt på Direktionen og Borgmesteren. Teamet består af en række stærke faglige fællesskaber, og stillingen er koblet op på ledelses- og organisationsdelen, der vil være din base sammen med 6 andre konsulenter, en leder, og med hele organisationen som din legeplads.
Som hele kommunen, er vi optaget af at skabe værdi for vores borgere og virksomheder, og i den sammenhæng spiller hele teamet en væsentlig rolle i at understøtte vores ledere og medarbejdere i at lykkes med deres kerneopgave.
Det er afgørende for os at være en professionel og pålidelig samarbejdspartner for resten af organisationen. Vores rolle er todelt, idet vi både skal kunne bidrage med faglig ekspertise på konsulentbasis, og samtidig medvirke til at sætte rammer og retning for resten af organisationens virke.
Vi synes selv, at vi har en fordomsfri omgangstone, og mener at det skal være sjovt at gå på arbejde med hinanden. Det gælder også, at vi taler åbent, ærligt og respektfuldt med hinanden og trækker på hinandens viden og erfaringer.
Vi tilbyder
- en dynamisk og spændende arbejdsplads i en organisation baseret på værdierne ”Tillid, helhed og dialog”
- en hverdag i tæt på den strategiske topledelse og med mange kontakt- og samarbejdsflader i hele organisationen
- en stilling, hvor du selv i høj grad tilrettelægger din arbejdsdag samt har mulighed for at udfolde og videreudvikle dine kompetencer
- et uformelt kollegialt fællesskab med dygtige kolleger, som er præget af ansvarlighed, gensidig respekt og godt humør
- en familievenlig arbejdsplads med flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra, i det omfang opgaverne tillader det. Herunder har vi fleksibel fredag, hvor de fleste vælger at arbejde hjemme
- at du kommer et sted, hvor vi forventer meget af dig; fordi vi tror på dig
- en centralt beliggende arbejdsplads, tæt på kulturliv og handelsgader i bymidten samt Næstved Station og p-hus
Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.
Arbejdssted er Næstved Rådhus, Teatergade 8, 4700 Næstved.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Lønnen vil afspejle dine færdigheder. For den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.
Tiltrædelse snarest muligt.
Arbejdstid pr. uge 37 timer.
Vil du vide mere
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Leder for Ledelse, Organisation og Jura, David Schjelde på sms til 2159 1345 med spørgsmål eller ønske om opringning.
Ansøgningsfrist tirsdag den 23. april 2024.
Ansættelsessamtaler afholder vi mandag den 29. april 2024.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi ser rigtig meget frem til at modtage din ansøgning – god skrivelyst.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Teatergade 8, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027496