BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Næstved Erhverv A/S søger en erhvervskonsulent, der skal hjælpe Næstveds virksomheder med at udvikle deres forretning. Erhvervskonsulenten skal have særligt fokus på de store markedsmæssige muligheder på bæredygtighedsområdet.
Næstved Erhverv A/S arbejder for at skabe vækst, arbejdspladser og flere investeringer i Næstved Kommune.
Som erhvervskonsulent i Næstved Erhverv A/S skal du gennem opsøgende arbejde hjælpe iværksættere og virksomheder med at udvikle deres forretning. Det foregår typisk ved at sparre med virksomheder på alle niveauer, udvikle kursustilbud og workshopforløb og koble virksomhederne med den hjælp, de har brug for, enten hos os selv, hos private rådgivere, hos Næstved Kommune eller i erhvervsfremmesystemet.
Vi oplever, at bæredygtighed i bred forstand er et meget vigtigt kommercielt tema i langt de fleste virksomheders strategiske beslutningsproces. Det bliver vores nye erhvervskonsulents ansvar, at udvikle og udføre Næstved Erhvervs vejlednings- og kursustilbud på bæredygtighedsområdet.
De opgaver, du kommer til at have ansvaret for, vil typisk være:
- Opsøgende vejledning og sparring om forretningsudvikling til lokale virksomheder og iværksættere.
- Vejledning til virksomheder om, hvordan de kan afdække deres bæredygtighedsrisici og -potentialer, og hvordan de integrerer bæredygtighedsindsatser kommercielt i strategi og handleplaner.
- Vejledning til virksomheder om indhentning og brug af ESG-nøgletal.
- Planlægning og eksekvering af kursus og workshop-forløb i samarbejde med private rådgivere, erhvervsfremmeaktører eller andre specialister, som udstyrer vores lokale virksomheder med konkrete kompetencer, planer og værktøjer.
- Projektudvikling, projektpartnerskaber og indhentning af ekstern finansiering til vores indsatser på området.
- Opbygning og aktivering af et stærkt netværk til private og offentlige rådgivere og aktører, som kan hjælpe vores virksomheder med deres konkrete behov indenfor forretningsudvikling og bæredygtighed.
- Markedsføring og salg af de tilbud du er ansvarlig for i samarbejde med dine kolleger, herunder Næstved Erhvervs kommunikationskonsulent.
Om dig
Vores nye erhvervskonsulent med fokus på bæredygtighed skal have solid indsigt i de krav, regler og muligheder på bæredygtighedsområdet som små og mellemstore virksomheder skal forholde sig til nu og i årene der kommer. Dertil skal du have dokumenteret kommerciel forståelse og erfaring, så du kan omsætte udviklingen på bæredygtighedsområdet til vækst i vores lokale erhvervsliv.
Der kan være mange tilgange til jobbet. Du kan være en ung profil på jagt efter dit næste job, hvor du vil udvikle dig og arbejde tæt på virksomheder og iværksættere. Det kan også være, at du er en erfaren profil, som ønsker at bruge din viden og særlige branchekendskab indenfor for eksempel bygge/anlægsfagene eller industrien til at skabe vækst og udvikling i erhvervslivet i dit lokalområde.
Men vi vil allerhelst overraskes, så kan du sætte flueben ved de fleste punkter herunder, så kan det sagtens være dig, vi er på udkig efter:
- Er du klar? Brænder du ligesom os for at gøre en forskel for Næstved, vores virksomheder og iværksættere i et job med frihed under ansvar og plads til ideer og udvikling?
- Har du noget ekstraordinært at byde på ift. forretningspotentialet i begreber som: Klimaregnskaber, ESG-rapportering, CSRD, FN’s verdensmål m.fl.?
- Kan du eksekvere? - kan du bide tænderne sammen og følge opgaverne til dørs?
- Har du evnen til at starte selv, et stort engagement og et stærkt servicegen?
- Har du stærke kommercielle kompetencer og dokumenteret forretningsforståelse, så du kan gennemskue virksomhedernes udfordringer og potentialer og hjælpe med at løfte dem?
- Har du erfaring med at vejlede eller rådgive virksomheder og iværksættere?
- Har du talent for at sparke døren ind hos virksomheder, iværksættere og samarbejdspartnere og opbygge og fastholde relationer?
- Er du indstillet på at være synlig i lokalområdet? Og har du lyst til at deltage i arrangementer og netværksaktiviteter - også uden for normal arbejdstid?
- Tænker du digitalt? Er du god til at bruge digitale kanaler og sociale medier til at kommunikere dig selv og din arbejdsplads? Og er du i stand til at vejlede virksomheder i brugen af samme?
- Har du kendskab til erhvervsfremmesystemets tilbud og erfaring med at aktivere dem til fordel for virksomheder og iværksættere?
Det tilbyder vi
Vi garanterer et sjovt, spændende og udfordrende job, som du helt sikkert vil udvikle dig i.
I Næstved Erhverv A/S er vi syv ansatte, der alle brænder for at gøre en forskel for vores lokalområde. Vi går til opgaverne med stor seriøsitet, individuelt ansvar og klare mål for det, vi gerne vil nå.
Du får inspirerende og dygtige kollegaer, der både stiller krav til hinanden og sætter en ære i at udvikle sammen, sparre med hinanden og give en hjælpende hånd, når der er behov for det. Såvel den personlige som den faglige udvikling er i fokus her hos os. Fællesskabsfølelsen er stærk, og vi er gode til at grine sammen og hjælpe hinanden.
Vi har alle vores individuelle ansvarsområder, og arbejdet er præget af frihed under ansvar og fokus på mål og evaluering. Tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver og arbejdstid er præget af stor individuel fleksibilitet.
Du skal være indstillet på lejlighedsvist at arbejde udenfor almindelig arbejdstid.
Der er i udgangspunktet tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.
Arbejdsstedet er centralt placeret i Næstved by med parkeringsmuligheder lige uden for døren.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning med CV og andre relevante bilag senest tirsdag d. 17. oktober 2023 kl. 23.59.
Samtaler forventes afholdt i uge 43.
Ansættelse forventes pr. 1. december 2023.
Løn- og ansættelse
Din løn vil blive aftalt ved forhandling med udgangspunkt i din erfaring og dine kvalifikationer.
Du ansættes på individuel kontrakt i Næstved Erhverv A/S. Der er tale om en privatansættelse. Vi benytter Næstved Kommunes HR-portal til håndtering af indkomne ansøgninger.
Vil du vide mere om stillingen
Så er du meget velkommen til at kontakte direktør i Næstved Erhverv Rasmus Holst-Sørensen på telefon: 55885251 eller mail: rhs@naestvederhverv.dk.
Om Næstved Erhverv A/S
Næstved Erhverv A/S er det lokale erhvervsfremmeselskab i Næstved Kommune. Vores formål er at skabe vækst og arbejdspladser i lokalområdet.
Næstved Erhverv A/S er stiftet i 2013 og er ejet af Næstved Kommune og det lokale erhvervsliv i fællesskab. Selskabet ledes af en bestyrelse bestående af tre byrådspolitikere og fem erhvervsfolk. Borgmesteren er formand for bestyrelsen. Næstved Erhvervs aktiviteter er forankret i Næstved Kommunes Erhvervsstrategi og nærmere defineret i vores årlige forretningsplan, som du kan se på vores hjemmeside under ”om os”.
Læs mere om os på www.naestvederhverv.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Erhverv, Sct Peders Kirkeplads, 14b, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912499