"Få spændende udfordringer som HR Konsulent i en stor organisation!"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drives du af at levere en stabil drift med høj faglighed, og trives du med at samarbejde på tværs af ledelseslag og faggrænser i en stor organisation? Brænder du for at være en kompetent sparringspartner? Så er du måske vores nye kollega!

 

Vi søger en ny kollega til vores lille HR Jura team, da vores mangeårige kollega er på vej på en velfortjent pension.

Du bliver en del af HR Jura teamet, der dagligt samarbejder tæt med ledere og chefer på tværs af hele ZBC. Derudover har vi et nært samarbejde med HR administrationen og HR Business Partnerne, som henholdsvis varetager de personaleadministrative opgaver og organisationsudvikling på ZBC.

 

HR Juras kerneopgaver er at vejlede, sparre og supportere ZBCs ledere i deres varetagelse af ledelsesopgaverne i forhold til personalejuridiske og ansættelsesretlige problemstillinger.

 

HR Juras opgaver er blandt andet:

  • Sagsbehandling og sparring med ledelsen ved fraværsopfølgning
  • Sagsbehandling og sparring med ledelsen ved personalesager om tjenstlige forhold eller generelt ved vanskelige personalesager
  • Afskedigelser og andre tilpasninger begrundet i organisationens forhold
  • Klagesager i forhold til medarbejdere
  • Fortolkning og udlægning af relevante love, regler og overenskomster
  • Bindeled til MEDST og STUK på HR-området
  • Udarbejde og forhandling af lokalaftaler
  • Udvikling og sparring om personalepolitikker, vejledninger og retningslinjer på HR-området
  • Undervisning af ledere i organisationen
  • Sparring med løn- og personaleadministrationsteamet i komplicerede sager


Vi tilbyder
Du bliver en del af et fleksibelt og selvstyrende team. Du kan forvente at arbejde selvstændigt med din opgaveløsning – og samtidig få god faglig sparring. I teamet lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø og høj faglig kvalitet i arbejdet. Vi trives i en dynamisk atmosfære, hvor gode idéer altid er velkomne. Vi sætter pris på en god debat med plads til alle. Vi tror helt grundlæggende på, at vi med vores forskellige fagligheder og personligheder, kan være med til at gøre hinanden bedre. Vi hjælper hinanden, så alle kommer godt i mål med opgaverne. I vores team, har du gode muligheder for at indrette dit arbejdsliv, så det matcher dine ønsker og behov.

 

Dine opgaver som HR Konsulent
Som HR Konsulent er sagsbehandling og driftsopgaver en væsentlig del af hverdagen, det være sig alt fra sygefraværsopfølgning, diverse personalesager til notater og formidling af relevant viden til lederne i organisationen. Derudover vil du fungere som sparringspartner og rådgiver til et antal ledere på tværs af ZBC. Du skal understøtte og rådgive lederne om diverse personalejuridiske forhold. Dine forhandlingsevner vil komme i spil, ved fx forhandlinger med de faglige organisationer i forbindelse med afskedssager, fratrædelsesaftaler, personalesager og indgåelse af forskellige lokale aftaler.

Vi forventer, at du har:

  • en relevant uddannelse, gerne en akademisk uddannelse
  • erfaring fra en lignende stilling i den offentlige sektor
  • stærke kompetencer inden for det personalejuridiske og ansættelsesretlige felt
  • erfaring med sagsbehandling på det personalejuridiske område
  • erfaring med forhandling med faglige organisationer
  • gerne erfaring med indgåelse af lokalaftaler
  • det er en fordel, hvis du har kendskab til uddannelsesområdet, gerne fra erhvervsuddannelsesområdet
     

Som person, skal du:

  • facilitere samtaler, møder og forhandlinger 
  • danne og fastholde struktur og overblik i sagsbehandlingen 
  • selvstændigt kunne varetage fremdrift i din sagsbehandling
  • selvstændigt kunne varetage forhandlingsopgaver f.eks. med TR og faglige organisationer 
  • være dygtig formidler i både skrift og tale 
  • være fleksibel og robust 
  • opbygge og vedligeholde professionelle relationer 
  • bevare overblikket i en funktion med mange samarbejdsflader og i perioder højt arbejdstempo med mange deadlines
  • formå at indgå i et tæt samarbejde med både kolleger og ledere på tværs af organisationen.
     

Du har et godt humør og flair for kvalitet. Du nyder at arbejde i et miljø, hvor hverdagen ofte kan være uforudsigelig, og samarbejdsfladerne til tider kan være flydende, hvorfor samarbejde går forud for opgavesnitfalder. Du har energi og personlig gennemslagskraft, og kan lide at skabe netværk og kommunikere med mange forskellige samarbejdspartnere i en stor organisation med mange berøringsflader.

 

På ZBC arbejder vi digitalt - det er derfor vigtigt, at du har gode it-kompetencer og ikke er bange for at udfordre it-systemerne.

 

Ansættelse
Ansættelsen er på 37 timer ugentligt, og vi ser frem til at byde dig velkommen snarest muligt og senest den 1. oktober 2024.

 

Du ansættes i henhold til gældende overenskomst for Akademikere i Staten mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer. I tilfælde af du ikke har en akademisk baggrund, ansættes du efter relevant overenskomst.

 

Ansættelsesområdet er hele ZBC, og du vil som udgangspunkt have tjenestested i Næstved, frem til sommeren 2026, hvor vi forventer at flytte til Ringsted.

 

Der vil være opgaver på alle ZBC´s adresser, så du skal være indstillet på en høj grad af mobilitet mellem vores adresser. Det er derfor også nødvendigt, at du har kørekort, og at du har bil til rådighed.

 

Som uddannelsesinstitution indhenter vi børneattest i forbindelse med en evt. ansættelse.

 

Ansøgning
Lyder denne stilling som noget for dig? Så klik på knappen "Søg jobbet" nederst i stillingsopslaget og upload ansøgning, CV samt relevant uddannelsesdokumentation. Der modtages alene ansøgninger via link/formular i stillingsopslaget.

 

Ansøgningsfristen er den 18. august 2024. Ansøgninger modtages ikke efter ansøgningsfristens udløb.

 

Ansættelsessamtaler forventes bliver afholdt fredag den 23. august 2024 og 2. samtale tirsdag den 27. august 2024.  

Der kan blive gennemført test eller case mellem 1. og 2. samtale ligesom der forud for ansættelse indhentes referencer. 

 

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen. Vi lægger alene vægt på kvalifikationer og kompetencer.

 

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Petrine Bødker, Chefkonsulent / HR jurist på telefon 4172 1299 eller på mail: pebo@zbc.dk 

(kan ikke træffes indtil den 8. august 2024 grundet sommerferie).

 

 

Hvem er vi?
ZBC har over 6.000 årselever, cirka 1.000 ansatte, en omsætning på 710 millioner og adresser i 9 byer på Sjælland. Vi udbyder mere end 40 forskellige erhvervsuddannelser og har teknisk gymnasium og handelsgymnasium, ligesom vi tilbyder efter- og videreuddannelse inden for mange brancher. Derudover har vi mange faglige og sociale miljøer. Hos os er der fokus på den enkelte elev, men vi lægger også vægt på, at vores elever er en del af et stærkt fællesskab.

 

Selv om vi er en stor skole, er vores primære mission at bevare bredden i uddannelsestilbuddet og have en høj kvalitet i uddannelserne. Vores skole er også internationalt orienteret, så elever på alle uddannelser har mulighed for at komme i praktik i udlandet. Vi har samtidig fokus på, hvad ZBC’s arbejde betyder for vores samfund og ikke mindst for vores mange elever, kursister, samarbejdspartnere og virksomheder.

 

ZBC er UNESCO Verdensmålsskole
På ZBC uddanner vi til fremtiden, og vi er stolte over, at ZBC er UNESCO Verdensmålsskole. Med afsæt i et globalt netværk og med et stort fokus på at fremme bæredygtig udvikling globalt, nationalt og lokalt støtter vi vores elever og kursister i at blive reflekterende medborgere. Hver dag arbejder vi på forskelligvis med FN’s 17 verdensmål både i ZBC

 

ZBC
Vær med. Verden er til at forandre.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Troensevej, Troensevej, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6083580

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet