BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for faglig ledelse, driftsledelse og arbejdet i en professionel ledergruppe? Er du en dygtig og engageret personaleleder? Så er du måske vores nye funktionsleder til Formue og Investeringer 4 (FI 4) – Dødsbo i Næstved.
Enheden FI 4 – Dødsbo er en veletableret driftsenhed i afdelingen Formue og Investeringer i Skattestyrelsen. Enheden har, sammen med søsterenheden i Struer, en væsentlig rolle i den samlede proces på dødsboområdet. I tæt samarbejde med skifteretter, bobestyrere, advokater, revisorer/rådgivere og arvinger behandler vi dødsboer fra hele landet med det formål at sikre, at der bliver betalt den korrekte bo- og gaveafgift samt boskat.
Afdelingen Formue og Investeringer er én af 6 specialiserede afdelinger på Personskatteområdet i Skattestyrelsen. Afdelingen beskæftiger ca. 190 medarbejdere, som pr. 1. februar 2024 er geografisk placeret på 5 adresser i Danmark. Afdelingens opgaver omhandler formue- og investeringsområdet, herunder kryptoaktiver, udenlandske investeringsoplysninger, dødsbo, gaver, værdipapirer og money transfer-oplysninger
I Formue og Investeringer bliver du en del af et ambitiøst ledelsesteam og får kollegaer, som kan give dig faglig og ledelsesmæssig sparring. Arbejdsmiljøet er uhøjtideligt, og din leder har en åben, tillidsbaseret og delegerende ledelsesstil.
Ansvar og opgaver
Du får ansvar for enhedens opgaveløsning og personaleledelse af 21 medarbejdere. Du vil referere til underdirektøren i Formue og Investeringer og indgå i afdelingens ledergruppe.
FI 4 – Dødsbo har fokus på opgaver vedrørende værdiansættelse af boets aktiver og passiver samt beskatning af boets indkomst. Enhedens hovedopgaver vedrører både vejledning, sagsbehandling og kontrol.
Vi forventer, at du kan
- Være omdrejningspunkt og sparringspartner for engagerede og fagligt dygtige medarbejdere
- Være relationsskabende og bidrage til positivt samarbejde i ledergruppen
- Tage ansvar for at udvikle og styre planlægning og prioritering i enheden, samt nå de opstillede mål
- Være en del af dødsboledelsen, hvor I tager ansvar for den samlede dødsbosagsbehandling i afdelingen
- Understøtte helhedsforståelsen ved at tænke og arbejde tværgående
- Understøtte god trivsel
- Forstå og samarbejde med skatteydere, skifteretter og eksterne samarbejdspartnere
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne med en fagligt stærk profil inden for skat, revision, jura eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til de skattemæssige forhold på person- og dødsboområdet og gerne har praktisk erfaring hermed.
Du befinder dig godt i en bredspektret rolle. Som nærværende leder har du fokus på dag til dag-problematikker og med din evne til at se tingene i en større sammenhæng, formår du at omsætte Skattestyrelsens strategier, politikker og mål til virkeligheden i din egen enhed.
Derudover lægges der vægt på, at du har gode samarbejdsevner og trives med tæt samarbejde med engagerede og fagligt dygtige medarbejdere.
Vi tilbyder
- Et godt fagligt og socialt miljø både blandt medarbejdere og i ledergruppen
- Spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling
- En varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag
- Engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 2. april 2024. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af underdirektør Britt Rønne. Send venligst SMS til 72 37 67 75, så ringer Britt Rønne tilbage.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 15 og 2. samtaler i uge 16, 2024. Herimellem vil der være et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest Tiltrædelse snarest muligt.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Toldbuen 2, 4700 Næstved.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2, Toldbuen, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011633