Genopslag - Alkoholkonsulent til Alkoholrådgivningen på Næstved Sundhedscenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til, at flere borgere med alkoholproblemer tæt inde på livet finder vej til Alkoholrådgivningen og får et velkvalificeret behandlingstilbud?

Som alkoholkonsulent i Alkoholrådgivningen har du mulighed for, at få indflydelse på udviklingen af behandlingsindsatsten. Vi leverer ambulant alkoholbehandling i en rådgivning med tværfagligt uddannet personale, hvor borgerne via vores egen myndighedsdel visiteres til behandling. Indsatserne sker med udgangspunkt i borgerens behandlingsplan, en plan som alkoholbehandler og borger udarbejder i fællesskab.

Vi leder efter en erfaren alkoholbehandler med pædagogisk, sundheds- eller socialfaglig baggrund, der ser det som en vigtig og spændende opgave at levere god alkoholbehandling. Vi er i færd med at udvikle kommunens tilbud og det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv i en organisation i tydelig forandring og at du kommer med en erfaring, der kan være med til at kvalificere den udvikling som Alkoholrådgivningen i Næstved står over for. Byrådet i Næstved Kommune har netop besluttet, at kommunens rusmiddelindsats skal samles i en ny fælles enhed. Det er uafklaret, om den organisatoriske tilknytning bliver i Sundhedscenteret eller i Center for Sociale Indsatser. Du kan på den baggrund forvente, at du på sigt vil skulle arbejde med borgere indenfor både alkohol- og stofområdet.

Vi forventer, at du har en af ovenstående grunduddannelser og at du har kendskab, efteruddannelse og praksiserfaring med udvikling og udførelse af alkoholbehandling. Du har et fagligt velfunderet metodekendskab og du har solide relationelle kompetencer. Du er systematisk og ved, at de administrative opgaver og den skriftlige dokumentation er en vigtig del af jobbet, ligesom samarbejdet med eksterne samarbejdspartnere spiller en stor rolle i hverdagen.

Som person er du god til at samarbejde og til at sætte din faglige viden i spil i det tværfaglige team. Du har en respektfuld og tillidsvækkende tilgang til andre mennesker og du bidrager til et godt arbejdsmiljø.

Opgaverne er mangeartede og består blandt andet i afholdelse af informationssamtaler, udarbejdelse af udredninger og behandlingsplaner, samtalebehandling og tilbagefaldsforebyggelse, pårørendesamtaler, tværfaglige samarbejder, netværksmøder etc. 

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads med høj faglighed
  • En arbejdsplads med fokus på tværkommunalt og tværsektorielt samarbejde
  • Muligheden for at være med til at udvikle alkoholrådgivningen i Næstved Kommune
  • Mulighed for kompetenceudvikling efter behov
  • Ekstern supervision

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet indenfor det pædagogiske, sociale- eller sundhedsfaglige område
  • Har erfaring med arbejdet som alkoholbehandler
  • Har erfaring i arbejdet med MI og/eller kognitiv samtalebehandling
  • Har erfaring i at inddrage familie og det nære netværk i behandlingen
  • Er selvstændig i planlægning og udførelse af arbejdsopgaver
  • Har gode IT-færdigheder
  • Er struktureret, opfølgende og effektiv – også når vi har travlt
  • Er fleksibel og ansvarsfuld
  • Vil bidrage til udviklingen af Alkoholrådgivningen i Næstved Kommune

Alkoholrådgivningen i Næstved Kommune er placeret i kommunens Sundhedscenter i enheden for Sundhedsfremme og Forebyggelse, medarbejderne refererer til sundhedscenterchefen. Der er fire ansatte i rådgivningen aktuelt med pædagogisk og sygeplejefaglig baggrund – du bliver den femte. Placeringen i Sundhedscenteret giver særdeles gode muligheder for at inddrage centerets mange forskellige tilbud til de borgere, der henvender sig med alkoholproblematikker. Sundhedscenteret har ca. 70 medarbejdere, der hver dag leverer sundhedsfaglige ydelser af høj kvalitet til kommunens borgere.

Du kan se job- og personprofilen her.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den faglige organisation.

Tiltrædelse 1. december 2023.

Arbejdstid pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Sundhedscenterchef, Annitta Nordkvist på telefon 2137 6649 – bedst mellem 12.00 og 13.00 eller alkoholkonsulent og koordinator Pia-Rosa Andersen på telefon 5588 1473.

Ansøgningsfrist søndag den 22. oktober 2023.

Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 26. oktober 2023.

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Præstøvej 67, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913720

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet