BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger to kolleger, gerne med erfaring fra beskæftigelsesområdet, der med entusiasme og højt serviceniveau skal være med til at sikre, at Center for Arbejdsmarked har en stabil drift samt at udvikle fornuftige og langsigtede løsninger i vores fagsystemer og vores digitale løsninger. Som ny kollega i teamet er du med til at forme fremtidens setup, samtidig med at du skal varetage opgaver i driften – vi er spændt på at høre, hvordan du kan bidrage.
Kort om Center for Arbejdsmarked
I Næstved Kommune består den administrative organisering af 10 centre - 2 tværgående centre og 8 fagcentre, heraf er Center for Arbejdsmarked det ene. Vi er ca. 290 medarbejdere i Center for Arbejdsmarked, som arbejder for to hovedformål:
- Hjælpe borgerne med at finde et varigt job, der matcher deres kompetencer og situation.
- Forsyne virksomhederne med den arbejdskraft, de har brug for.
Vi har i Center for Arbejdsmarked, såvel som i Næstved Kommune som helhed, en strategisk retning inden for digitalisering, som skal sikre gode digitale oplevelser og services. Vi er optaget af at understøtte udvikling for såvel borgere som ansatte, så vi er i stand til at tilbyde de bedst mulige digitale løsninger. Vi ser frem mod helt nye perspektiver, hvor bl.a. AI vil præge vores udvikling. Vi ved derfor ikke nødvendigvis, hvor vejen fører os hen, men vi ved, at 2024 byder på nye initiativer, som du skal være med til at forme.
Dine nærmeste kolleger
Vi er et lille team med fire kolleger, to der arbejder med IT-udvikling og -support af vores fagsystemer, og to der arbejder med mange facetter af digital drift og udvikling. Du træder ind i en af to faste stillinger, som vil udvikle sig over de kommende år, så du skal kunne være i, at vores team og arbejdsprocesser er agile, så vi altid tilpasser os organisationen og borgernes behov. Da der er babyboom i teamet, vil du i en periode skulle dække ind på opgaver, der ligger hos de tre kolleger, der i løbet af 2024 går på barsel.
Vi søger
En kreativ og digital udviklingskonsulent:
- Du driver, supporterer og videreudvikler Næstveds digitale jobcenter, så medarbejdere og borgere får en god brugeroplevelse.
- Du udvikler indhold og skaber virtuelle løsninger i samarbejde med de respektive teams og udbyderne af den digitale platform, vi arbejder med.
- Du planlægger og faciliterer processer, herunder undervisningsmøder, hvor du lærer brugere op.
- Du har sikkert flere tanker og idéer til, hvordan du kan være med til bidrage til en professionel beskæftigelsesrettet indsats – via de digitale medier.
En IT- og digitaliseringskonsulent:
- Du er med til at sikre stabil drift og optimal brug af vores fagsystemer og har blik for, hvordan vores digitale løsninger kan komplementere disse, så brugerne oplever kobling mellem systemerne.
- Du bidrager sammen med teamet til at sikre langtidsholdbare og innovative løsninger, der understøtter lovgivningsmæssige- og politiske målsætninger, og har evnen til at se optimale løsninger for vores borgere ude i fremtiden.
- Du er passioneret omkring systemimplementering og koordination af komplekse processer og har et skarpt overblik over udgift/udbytte af fagsystemer og digitale platforme.
- Du underviser og motiverer kolleger, f.eks. i nye løsninger, datakvalitet og systembrug.
Det er jeres ansvar i teamet proaktivt at visualisere over for organisationen, hvilke IT- og digitale løsninger, der kan dække organisationens behov i fremtiden. Vi har et godt samarbejde med andre centre i kommunen, hvor der findes ambassadører, vi er i dialog med, når vi udvikler.
Krav, ønsker og forventninger
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du skal have erfaring med et eller flere af de områder, der ligger i profilerne. Vi ønsker os en, der har erfaring med agile arbejdsprocesser, evt. som certificeret Scrum Master.
Det er vigtigere, at du er god til at opbygge og vedligeholde relationer, at du skaber tillid og har stærke samarbejdsevner og kan indgå i processer sammen med mange forskellige typer mennesker, at du kan spille dine kolleger gode, og at du er opmærksom på lige netop, hvad du kan bidrage med i et team. Du møder organisationen med ydmyghed og åbenhed over for forespørgsler og feedback.
Du skal være visionær og fremtidsorienteret, men samtidig skal du kunne sikre driften og eksekvere, så det visionære bliver til realiteter. Vi vægter højt, at du kan arbejde selvstændigt og proaktivt, og du skal kunne vurdere og prioritere din tid på de rigtige opgaver og processer.
Ingen ansøger kan det hele, men er du positiv og har gåpåmod og ikke bleg for at hjælpe dine kolleger eller at bede om hjælp, er det et godt udgangspunkt at træde ind i vores organisation med.
Vi er en organisation, der er under konstant påvirkning og forandring. Derfor er det vigtigt, at du medvirker til, at de justeringer vi foretager er på et godt fagligt grundlag, og du står ved de beslutninger, der træffes.
Vi tilbyder
Du bliver en del af team med engagerede kolleger og et positivt arbejdsmiljø, hvor der er plads til, at vi er forskellige, har forskellige kompetencer og præferencer. Du træder ind i en spændende stilling med muligheder for at påvirke og optimere IT- og digitale processer, og hvor stillingen ikke nødvendigvis er den samme ude i fremtiden, da vi hele tiden må tilpasse os lovgivning, politiske og strategiske prioriteter.
Du sidder sammenmed dit team på Birkebjerg Allé 1, 4700 Næstved, men vil også have din gang på vores andre afdelinger. På Birkebjerg-afdelingen er vi i alt 120 medarbejdere fordelt på forskellige teams. Du bliver en del af Team Job og Kompetence, hvor vi er 22 kolleger. Vi har en god kantine med mulighed for køb af morgenmad og frokost.
Processen
Vi ønsker os, at du er tydelig i din ansøgning, ift. om du byder ind med kompetencer til begge stillinger, eller om du særligt kan se dig selv i den ene af stillingerne.
Indkalder vi dig til samtale, vil du få tilsendt en case, som du skal forberede en besvarelse af til brug i samtalen.
Du skal være forberedt på at møde et stort ansættelsesudvalg, da det er vigtigt for os, at vi er bredt repræsenteret fra både medarbejdergruppen, ledelsen og fagorganisationerne.
Hvis du efterfølgende bliver indkaldt til anden samtale, vil du få tilsendt link til en personlighedstest, som du skal gennemføre. Den vil være en del af anden samtale.
Hvis du vil vide mere
Spørgsmål kan rettes til teamleder Brith Purup på tlf.: 2545 1356.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse gerne 1. marts, men vi er indstillet på at finde den rette kandidat.
Vi har fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist fredag den 19. januar 2024.
Første ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag den 24. januar og torsdag den 25. januar.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og læse om, hvordan du tænker, at du kan bidrage til vores organisation.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=632f78df)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Center for Arbejdsmarked, Næstved Kommune, Rådmandshaven, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964742