It-økonomistyring med selvbestemmelse og fleksibilitet hos Udlændingestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lige nu er vi i gang med at optimere vores it-økonomistyring med fokus på den grundlæggende økonomistyring og afrapportering. Parallelt arbejder vi med at styrke overblikket over udgiftsbehovet til drift og vedligeholdelse samt EU-området. Vil du være med?

Hvis dit svar er ja, så kan vi garantere, at du får:

  • en varierende hverdag med masser af ansvar og selvbestemmelse
  • fleksible arbejdstider, betalt frokostpause og mulighed for hjemmearbejde
  • fagligt spændende og udfordrende opgaver med tid til sparring
Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af Kontoret for Økonomi og Indkvartering, som er ansvarlige for at håndtere Udlændingestyrelsens økonomistyring, udbud, indkøb, regnskab samt indkvartering af asylansøgere med fokus på bygningsmæssige og økonomiske forhold omkring asylcentre.

Du får ca. 35 kolleger, der alle er engagerede i deres arbejde. Vi lægger stor vægt på et godt socialt miljø med en munter omgangstone og en fornuftig balance mellem arbejdsliv og fritid.

Læs mere om os her.

Et job med stor fleksibilitet og selvbestemmelse
Du får et job med frihed under ansvar til tilrettelæggelsen af din arbejdstid og mulighed for at påvirke og udvikle dine arbejdsopgaver.

Selvom dit primære ansvarsområde vil være vores it-økonomistyring, herunder optimering og transformation af dette, vil du også kunne stifte bekendtskab med mange af vores andre områder, fx Udlændingestyrelsens interne økonomi, herunder finanslovsarbejde, gebyrberegninger og prognoser.

Dit faste arbejdssted vil være på vores hoveddomicil i Næstved – lige ved stationen. Opgaven omkring it-økonomistyring skal dog løftes i tæt samarbejde med vores Koncern It i København K, hvorfor du vil kunne forvente noget rejseaktivitet hertil.

Når du ikke er på kontoret i Næstved eller København, kan du arbejde hjemmefra. Faktisk kan du have hjemmearbejde op til 2 dage om ugen efter individuel aftale.

Dine arbejdsopgaver

  • partnerfunktion ift. it-økonomiområdet, herunder yde sparring, vejledning mv.
  • finanslovsarbejde
  • budgetopgaver, økonomisk opfølgning og controlling
  • økonomisk opfølgning og controlling på EU-projekter under Schengenretsakterne
  • udarbejdelse af analyser og notater til organisationen vedr. projekterne
  • deltage i udviklingsopgaver relateret til økonomistyring og styring af projektporteføljen
  • bidrage til økonomiske analyser og bevillingssager
Om dig

  • en relevant uddannelsesbaggrund, fx cand.merc.aud., cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol., HD eller anden relevant efteruddannelse inden for økonomi
  • nogle års erfaring i relation til økonomistyring i staten
  • fagligt dygtig til økonomistyring og bevillingsteknik
  • interesseret i at håndtere opgaver på tværs af faglige og organisatorisk hierarkiske niveauer
  • tager et stort selvstændigt ansvar for opgavevaretagelsen
  • analytisk stærk og evner at formilde komplicerede problemstillinger kort og præcist i skrift og tale
Vi lægger derudover vægt på, at du kan genkende dig selv i værdier som fx troværdighed, brugerfokus, og at de bedste resultater opnås gennem samarbejde – også når der skal løses mange forskellige opgaver inden for korte deadlines.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med:

  • de statslige krav til økonomisk styring på it-området
  • Statens regnskabsvæsen
  • de statslige systemer Navision, SBS, LDV, SKS mv.
  • administrationen af EU-støttemidler
Har du spørgsmål?
Så kontakt souschef Lisa Torup på lit@us.dk.

Søg jobbet
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest tirsdag den 3. september 2024.

Vi forventer at holde samtaler primo uge 37.

Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund ansættes du enten efter overenskomst for akademikere i staten eller OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Udlændingestyrelsen, Farimagsvej 51A, 4700 Næstved.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”TJENESTEBRUG” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

US - Næstved, Farimagsvej, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6100351

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet