BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du forestille dig en arbejdsdag, hvor du pitcher en historie til pressen, skyder en kort video fra kommunaldirektøren til medarbejderne, fremtryller en tekst om den nye havnebydel, rådgiver om krisehåndtering og følger op på kommunikationsplanen med et fagcenter?
Kort sagt: Brænder du for at vise, hvordan en moderne kommune arbejder med kernevelfærd?
Hvis ja – så kom og bliv vores nye kollega i Team Kommunikation i Næstved Kommune.
Dine opgaver
Du skal være med til at sætte handling og historier på vores kommunikationsstrategi.
Du skal hjælpe med at profilere Næstved mere i landsdækkende medier og fagblade. Hvad enten, det er historier om hverdagens velfærd, store projekter, erhvervsservice eller Næstved Kommune som et godt sted at bo, arbejde og leve.
Det betyder, at du har blik for og aktivt opdyrker de gode historier og forbereder dem til et medie eller pitcher dem direkte til en journalist. For at lykkes med det i en stor, politisk organisation skal du kunne arbejde både strategisk, stringent og vedholdende, så gode ideer og løse ender lander som konkrete historier.
Med andre ord: Du skal både have stor vedholdenhed og et stærkt afsluttergen. Og du skal også være god til at skabe relationer med mennesker - både inden for og uden for organisationen.
Desuden kommer du især til at arbejde med:
- Presse – rådgive, skrive, redigere, mediekontakt, kanalvalg og overvågning
- Facebook og LinkedIn
- Video – og er du skarp på andre discipliner som f.eks. podcast, er det også en fordel
- Skriveopgaver – fx taler og indlæg
- Oplæg, undervisning og rådgivning.
Om dig
Vi vil selvfølgelig gerne have det bedste af alle verdener, og det er særligt vigtigt for os, at du
- Har teoretisk og strategisk ballast samt praktisk erfaring inden for forskellige kommunikationsdiscipliner.
Du er f.eks. uddannet cand.com., cand.mag. eller journalist.
Det betyder, at du ubesværet skriver gode tekster til interne og eksterne målgrupper på tværs af platforme. Du kan oversætte fagsprog og tankegang til relevante historier. Du er også en skarp rådgiver og sparringspartner for ledere og medarbejdere i hele organisationen. Og du tør stå på din faglighed, når den bliver udfordret.
- Er god til at skabe relationer – både indenfor og udenfor kommunen.
Du bruger dine kollegaer aktivt til at få og give sparring. Du evner at få det gode samarbejde med mange fagligheder på tværs af organisationen. Du kan lære fra dig, og du kan også sparke døren ind, når det kræves.
- Er en god organisator og følger dine opgaver helt til dørs.
Du har et godt overblik over dine egne og dine nærmeste kollegaers opgaver. Du forstår at prioritere og kan vurdere, hvilken kvalitet der er nødvendig. Du er stærk og skarp i et konkret samarbejde, under pres og når opgaverne flyver hen over bordene. Du kan altså både håndtere hasteopgaver og de længere strategiske sejtræk.
Og selvfølgelig har du en kritisk, nysgerrig og positiv tilgang til opgaverne, hvor du er god til at få idéer og foreslå alternative løsninger. Det er bare det… J
Om os
Nogle kalder os for Kontoret for Skævt og Skarpt… Og der er virkelig højt humør og højt til loftet. Men der er også dyb seriøsitet og høje faglige ambitioner.
Hos os drukner ingen i en arbejdsopgave alene. Vi hjælper hinanden, og vi tror på, at tingene bliver bedre, når man får input, sparring og møder djævlens advokat.
Du bliver en del af et stærkt team med grafiker, webfolk og de mere klassiske kommunikationskollegaer.
Vi er alle stærkt optaget af, at vi er her for at hjælpe og udfordre vores 7.000 kommunale kolleger, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for vores 85.000 borgere.
Du kommer til at sidde sammen med 7 kolleger i Team Kommunikation, som er en del af Byråds- og Direktionssekretariatet, der også løser mange opgaver for direktionen og borgmesteren.
Vi arbejder tæt sammen med ledere og medarbejdere i hele den kommunale organisation – både som producenter og rådgivere – også i forbindelse med krisekommunikation.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes i henhold til gældende kommunal overenskomst med baggrund i kvalifikationer og relevant erfaring.
Vi forventer, at du kan begynde hos os den 1. juni 2024, og at du kan arbejde fuld tid. Vi har fleksibel fredag og mulighed for hjemmearbejde.
Vil du vide mere
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Line Trap Mogensen på telefon 20 15 57 74.
Vi holder ansættelsessamtaler tirsdag den 23. april 2024. Du får en time inden samtalen til at forberede et oplæg med dine bud på løsning af nogle konkrete opgaver. Dit oplæg vil være en del af samtalen.
Ansøgningsfrist: Torsdag den 18. april 2024
Næstved Kommune behandler kun ansøgninger, der er modtaget elektronisk.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Teatergade, 8, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024894