BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- der motiveres af at skabe de bedst mulige betingelser for børns deltagelsesmuligheder
Arbejdsdagen som konsulent er kendetegnet ved stor variation og faglig udvikling, idet opgaverne spænder bredt fra telefonsamtaler med borgere – over vejledning til ledelse og medarbejdere – til strategiske udviklingsopgaver, der kræver forståelse af forskelle og ligheder på tværs af områder og dagtilbud.
Vi forventer, at du har en bred erfaring med og viden om arbejdet på det specialpædagogiske område og de dilemmaer, der kan opstå i f.eks. samarbejdet med forældre og i arbejdet med visitationer.
Din arbejdsopgave vil være understøttelse og udvikling af den inkluderende tilgang i alle tilbud på almen- og specialområdet, men vil primært være tilsyn med sammenhængen mellem betalingstilsagn, ydelse og opkrævning på anbragte børns skolegang. Vi er på nuværende tidspunkt i gang med en større omstrukturering af området med alt fra ny ressourcetildeling til nye visitationsprocedurer og central visitation, hvorfor vi søger en konsulent til at give en hånd med.
Af centrale opgaver på det specialpædagogiske skoleområde kan nævnes:
- Tilsyn på anbragte børns skolegang i forhold til kvalitet i undervisningen, undervisning i lovpligtige fag og mulighed for at opnå folkeskolens afgangsprøve
- Tilsyn med sammenhængen mellem betalingstilsagn, ydelse og opkrævning på anbragte børns skolegang
- Visitation af anbragte børn fra andre kommuner
- Koordinering med andre kommuner i forbindelse med anbringelse
- Tilsyn og opfølgning på anbragte børns skolegang i andre kommuner
- Tilsyn og opfølgning med eksternt visiterede elever på Behandlings- og specialundervisningstilbud
- Central visitation og revisitation
- Behandling af klagesager
- Udvikle og understøtte arbejdet omkring ”Brede almene børnefællesskaber”
- Samarbejde med og understøttelse af de specialpædagogiske ledere på skolerne
Det specialpædagogiske område varetages i tæt samarbejde med nuværende konsulent.
Vores politiske udvalg har tydelige ambitioner for vores område, herunder et stærkt fokus på tværfaglige og tidligt forebyggende indsatser. Målet er, at flest mulige børn og unge går på deres lokale folkeskole. Det er forvaltningens opgave at støtte op om den politiske retning samt understøtte og udvikle de tiltag, der foregår decentralt i vores skoler i samarbejde med ledere og medarbejdere, så vores børn trives, udvikles og bliver så dygtige, som de kan. Med fokus på læringsmiljøer skal vi sammen skabe de bedste deltagelsesmuligheder for alle børn – også for børn og unge der har andre udviklingsbehov end flertallet.
Vi arbejder med konkrete mål, handleplaner og hyppig opfølgning, hvor kvaliteten alene vurderes ud fra fællesskabets trivsel og den enkeltes udbytte.
Vi kan tilbyde
- en stilling med stor selvstændighed og frihed under ansvar til udførelse af opgaven
- et teamsamarbejde som er kendetegnet ved gensidig forpligtigelse og faglig sparring, hvor vi er meget ambitiøse på børn og unges vegne
- en arbejdsplads med en uformel omgangstone og højt humør
- kollegaer, som står sammen og trækker i samme retning med et højt fagligt niveau
- en arbejdsplads med høj professionel kapital
Vi forventer, at du
- er uddannet lærer med relevant efter-/videreuddannelse
- har erfaring med eller mod på projektledelse
- trives med pædagogiske, såvel som administrative opgaver
- har indgående kendskab til det specialpædagogiske skoleområde
- er godt inde i områdets lovgivning og kan omsætte den til praksis
- har en god forståelse af de økonomiske sammenhænge på det specialpædagogiske skoleområde
- har erfaring med eller mod på at varetage interesser overfor eksterne samarbejdspartnere
- er systematisk og dygtig til at koordinere og samarbejde bredt i organisationen
- kan bevare overblikket – også i pressede situationer
- kan agere i en politisk ledet organisation
Du skal kort og godt være en ildsjæl i arbejdet med at gøre det bedste for alle børn – du skal kunne skabe motivation, tillid og engagement hos dem, som du skal løse opgaven sammen med.
Næstved Kommune er en stor kommune og Center for Dagtilbud og Skole (CDS) er samlet det største center i kommunen, hvor de fleste er ansat på skolerne, i dagtilbud og i dagplejen. Hele arbejdet i CDS centralt som decentralt har samme mål – at arbejde for, at alle børn og unge i Næstved Kommune trives, lærer, dannes og udvikler sig, så de bliver så dygtige, som de kan.
Organisatorisk er du tilknyttet Center for Dagtilbud og Skole, som er delt i to team; et administrativt team og et pædagogisk team, hvor konsulenterne på skole- og dagtilbudsområdet er samlet i ”Team Pædagogik, Læring og Udvikling” – her udvikler vi og lærer sammen. Alle i PLU bidrager med deres viden og kompetencer og sammen udgør vi et lærende og stærkt team.
Du kan se job- og personprofilen her.
Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse den 1. september 2024.
Arbejdstid pr. uge 37 timer.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Teamleder Pia Christensen på telefon 2112 2264.
Ansøgningsfrist torsdag den 27. juni 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 2. juli 2024 om eftermiddagen.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068315