Konsulent til dataformidling i Center for Arbejdsmarked i Næstved Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Team job og ydelse i Center for arbejdsmarked søger en konsulent til en nyoprettet stilling. Det er en stilling der vil skabe stor værdi, bl.a. ved at understøtte at vi er på forkant med nye tiltag og at vi når vores måltal baseret på data. 

Du får ansvaret for at understøtte teamet med formidling af data, der har betydning for den daglige drift, til både medarbejdere og ledelse. Vi er på udkig efter dig der har erfaring med at læse lovgivning, og formidle det så det bliver omsætteligt og funktionelt. Al data tager udgangspunkt i en lovgivningsmæssig ramme - det er en del af formidlingsopgaven at kunne motivere hvordan data kan bruges som et redskab. 

Om stillingen
I denne stilling får du en unik mulighed for at sætte dit præg på vores arbejde med dataunderstøttet drift og ledelse. Du vil være en nøgleperson, der har fokus på hvordan vores data understøtter de målsætninger vi skal opnå. Du får en stor kontaktflade særligt i organisationen, og også uden for organisationen.  

Du understøtter:

  • Sammenhæng mellem data, lovgivning og driften. 
  • Samarbejde om konstant informations-flow mellem centerets fagsystemspecialister, STAR, ledelsen og medarbejdere i Team Job og Ydelse.
  • Formidle komplekse data på en konstruktiv, spændende og motiverende måde til teamet.
  • At vi har et solidt datagrundlag at træffe beslutninger ud fra.

Til denne nyoprettede stilling har vi defineret specifikke opgaver, men stillingen som helhed vil du være med til at definere. En konkret driftsopgave du skal kunne se dig selv i på daglig og ugentlig basis, er monitorering af data på forskellige målparametre på vores dashboards i fagsystemerne. 

Du kommer også til at understøtte, koordinere, planlægge og facilitere implementeringen af lovændringer og andre organisatoriske processer der er sammenhængende med dataformidling. Du vil have din dagligdag sammen med kolleger i driften, som også vil have mulighed for at opsøge dig ad-hoc. Du får gode sparringspartnere i organisationens øvrige konsulenter og faglige koordinatorer, samt ledelsen i Team job og ydelse. 

Vi tilbyder
Du bliver en del af et team med dedikeret kolleger i et energifyldt arbejdsmiljø, hvor der er plads til, at vi er forskellige, og har forskellige meninger, kompetencer og præferencer. Du får et job med mulighed for at påvirke, optimere og udvikle vores arbejdsgange og metoder ift. vores datapraksis. Vi er en organisation, der er i kontinuerlig forandring og vi tilpasser os lovgivning, politiske og strategiske prioriteter så du skal kunne trives i, at dit arbejdsliv her hos os, vil byde på udfordringer, forandring og løbende udviklingsprocesser.    

Du får et delt kontor på vores afdeling på Birkebjerg allé hvor vi er ca. 120 kolleger samlet. Hele team job og ydelse som tæller 83 kolleger, er lokaliseret på adressen. Alle dine nærmeste kolleger finder du i kontorerne lige ved siden af. Vi har fleksible arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde fredage.

Hvem er du?
Vi forestiller os at du har erfaring fra beskæftigelsesområdet eller andet socialfagligt område, hvor lovgivning er rammesættende for drift og organisering. Du har flere års erfaring med at arbejde med lovgivninger og stor erfaring med data – ikke nødvendigvis på analytisk niveau, men særligt med fokus på dataformidling og data understøttende ledelse og drift.   

Du er en dygtig facilitator og kan formidle komplekse informationer på en forståelig måde. Du er struktureret, grundig og kan arbejde selvstændigt. Du har en proaktiv tilgang og trives med at tage ansvar og initiativ.

Samarbejde er essentielt for os, og din samarbejdskompetence er afgørende for, om du får succes i stillingen.

Se mere i job- og personprofilen. Vi forventer ikke, at du kan tjekke alt i stillingsopslag og Job- og personprofil af, og vi har plads til personlig og faglig udvikling i vores organisation. Vi opfordrer alle der ser at de kan bidrage til vores organisation, til at søge stillingen. 

Hvis du vil vide mere
Spørgsmål kan rettes til teamleder Helle Nygaard på tlf.: 2545 0461.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til den gældende overenskomst på området.

Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Ansøgningsfrist og tiltrædelse
Der er ansøgningsfrist fredag den 15. november 2024. 

Vi forventer at holde samtaler den 21. november. 

Vi håber vores nye kollega kan starte senest 1. januar 2025, men vi er indstillet på at finde den rette kandidat.     

Ansøgningsprocessen 
Er det dig der er vores nye faglige konsulent i krydsfeltet hvor data møder menneske? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning! Bliv en del af Center for Arbejdsmarked og vær med til at gøre en forskel!

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor det er tydeligt hvordan du vil sætte dine kompetencer i spil i stillingen. 

Indkalder vi dig til samtale, vil du få tilsendt en case, som du skal præsentere dine refleksioner over, til samtalen.

Til samtalen vil du møde Teamlederen for området, samt teamets to faglige ledere, en kollega og en konsulent. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Birkebjerg Alle, 1, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6140575

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet