Næstved Kommune: Jurist med interesse for ejendomsområdet søges til Næstved Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Næstved Kommune søger en alsidig jurist med gode samarbejds- og formidlingsevner til Center for Ejendomme – så er du uddannet jurist og søger en stilling med høj faglighed og alsidige arbejdsopgaver, og vil du bidrage til ejendomscenterets ambitioner gennem professionel sagsbehandling og rådgivning, så læs videre her.

Om jobbet:
Center for Ejendomme har en bred opgaveportefølje inden for ejendomsområdet. Vi har derfor brug for en dygtig og alsidig jurist, som har erfaring med ejendomsområdet f.eks. lejeret, entrepriseret og den almene boliglovgivning, og som kan bidrage til kvalificeret juridisk sparring og rådgivning samt konkret sagsbehandling og ad hoc håndtering af juridiske problemstillinger.

Du vil være den eneste med juridisk baggrund i Center for Ejendomme, så vi kan tilbyde en bred vifte af lovområder og arbejdsopgaver. Du vil dog også indgå i tværfaglige samarbejder med andre jurister i organisationen. 

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Generel juridisk rådgivning i centeret, som kan spænde over formidling af komplekse juridiske problemstillinger til ledergruppen over til en mere generel vejledning af kollegaer i centeret.
  • Koordinering, kvalitetssikring og udarbejdelse af sager til direktionen og politiske udvalg i samarbejde med ledelsen m.fl.
  • Tilsyn med de almene boligselskaber hjemhørende i Næstved Kommune.
  • Kvalitetssikring af centerets afgørelser.
  • Kvalitetssikring i relation til overholdelse af forvaltningsloven, offentlighedsloven og kommunalfuldmagten.

Hvem er vi:
Som jurist i Center for Ejendomme vil du indgå i centerets stab, som er et lille tværgående team, hvor bl.a. sagsfremstillinger, økonomisk styring, juridisk rådgivning og vejledning, administration, internt indkøb samt udarbejdelse af lejekontrakter på arealer og ejendomme varetages for centeret.

Center for Ejendomme består af fire teams med i alt 130 dedikerede medarbejdere, som har ansvaret for kommunes ejendomsportefølje på ca. 500.000 m2. Du vil opleve kompetente og topmotiverede kollegaer, som ser sig selv som afgørende medspillere i centerets ambition om at skabe gode rammer, der understøtter den strategiske og fysiske udvikling af Næstved Kommune. 

Vores forventninger til dig:
Du er uddannet jurist og har gerne erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Det er en fordel, hvis du har erfaring med f.eks. entrepriseret, lejeret og den almene boliglovgivning.

Derudover er du skarp og præcis i skrift og tale, og kan formidle din viden i et let tilgængeligt sprog for ledere, kollegaer og andre. Du skal kunne fungere som en god og ligeværdig sparringspartner i hverdagen med dine kollegaer og centerets samarbejdspartnere – både internt og eksternt.

Du er nysgerrig og åben, og arbejder med stort overskud og overblik med fokus på detaljen. Du er omstillingsparat, da det hænder, at der kommer en hastesag, som skal prioriteres frem for det planlagte. 

Herudover lægger vi vægt på,  at du

  • udviser ejerskab, initiativ, engagement og fleksibilitet i dit virke
  • arbejder systematisk, målrettet og løsningsorienteret
  • er fuld fortrolig med anvendelsen af IT-redskaber

Vi tilbyder:
Et super arbejdsmiljø med en uhøjtidelig og uformel omgangstone præget af professionalisme og et højt fagligt niveau. Du vil blive en del af et lille, men energisk team med fart på. 

Du vil opleve at hverdagen er præget af tillid og frihed, og at du får stor mulighed for at sætte dit eget præg på hverdagen og opgaveløsningen i et spændende, alsidigt og selvstændigt arbejde. 

Du får kontor på Næstved Kommunes rådhus midt i byen, tæt på parkering og offentlig transport. Der er kantine på rådhuset, og der er ofte sociale arrangementer i afdelingen som f.eks. fredagsbar. Derudover tilbyder vi fleksible arbejdstider samt mulighed for hjemmearbejde. 

Arbejdsstedet er Center for Ejendomme, Teatergade 8, 4700 Næstved.

Du kan se job- og personprofilen her. 

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn – og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og Djøf. 

Tiltrædelse den 1. november 2023 - og gerne tidligere.

Arbejdstid pr. uge 37 timer. 

Vil du vide mere

Du er velkommen til at kontakte Centerchef Morten Reuber Nielsen på tlf. 3058 4362.

Ansøgningsfrist onsdag den 13. september 2023.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde 1. samtale i uge 38 og eventuelt 2. samtale i uge 39. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Næstved kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. 

Overvejer du at flytte til Næstved? Så kan du læse mere her https://www.naestved.dk/flyt-til-naestved

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Teatergade 8, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://naestved.career.emply.com/ad/jurist-med-interesse-for-ejendomsomradet-soges-til-naestved-kommune/55ilq8/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896846

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet