Økonomikonsulent til børne- og ungeområdet med fokus på økonomistyring og udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for økonomistyring og for børne- og ungeområdet og drømmer du om et udfordrende job? Kan du lide at udvikle; men fortsat være solidt forankret i økonomistyringen fra budgetlægning til regnskabsaflæggelse? Så vil vi gerne have dig med på holdet!

Vi søger en ny økonomikonsulent, der er i stand til at skabe og bevare overblikket – og have blik for detaljen.

Som økonomikonsulent på dagpasnings- samt unge og uddannelsesområdet vil du skulle sikre økonomistyringen på området i samarbejde med fagcentrene, herunder analysere og forklare de resultater, I finder frem til.  Samarbejdet med fagcentrene og virksomhederne på området er centralt og omhandler sparring, rådgivning og controlling. 

Du vil derudover få en aktiv rolle i udarbejdelse og formidling af økonomisager til Børne- og Uddannelsesudvalget sammen med de øvrige økonomikonsulenter for Undervisning samt Børn og Unge på udvalgets område.

Vi tilbyder 

  • en spændende ansættelse i en offentlig organisation, hvor du får mulighed for at specialisere dig
  • et godt og uformelt arbejdsmiljø, hvor der er travlt; men plads til kollegial sparring og godt humør/god humor
  • engagerede og kompetente kolleger, der sætter en ære i god økonomistyring samt faglig og kompetent rådgivning
  • selvstændigt ansvar for dine opgaver samt stor fleksibilitet ift. planlægning, så der kan skabes balance mellem arbejde og privatliv
  • mulighed for samarbejde med forskellige fagligheder på tværs af centret samt deltagelse i udviklingsprojekter
  • gode muligheder for individuel udvikling

Vi forventer, at du 

  • har relevant uddannelse inden for økonomi eller samfundsvidenskab og erhvervserfaring
  • har erfaring med kommunal økonomi(styring) samt kendskab til OPUS økonomi og Excel
  • har en løsningsorienteret og imødekommende tilgang; men samtidig også kan udfordre fagområdet og forholde dig kritisk til økonomistyringen og udviklingen
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv medspiller i dit team og i centret
  • kan kommunikere og formidle vanskeligt stof klart – både mundtligt og skriftligt.

Stillingen er organisatorisk placeret i Center for Koncernservice i Team Budget- og Økonomistyring, som bl.a. løser opgaver indenfor budget, opfølgning, regnskab, analyse og økonomistyring.

Vi er 15 medarbejdere og en teamleder i teamet og i hele centret er vi 4 teams og ca. 100 medarbejdere.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation.

Tiltrædelse den 1. december 2024.

Arbejdstid pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Hovmand Larsen på telefon 5117 4885.

Ansøgningsfrist mandag den 22. oktober 2024.

Ansættelsessamtaler: Første samtaler afholdes fredag den 25. oktober 2024 og evt. anden samtaler tirsdag den 29. oktober 2024. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127930

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet