Økonomikonsulent til Center for Unge og Uddannelse - Skab balance mellem privatliv og karrieremuligheder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

- fleksibel arbejdstid og gode karrieremuligheder.

Vi søger en engageret og selvstændig økonomikonsulent til vores økonomistyringsteam. Som økonomikonsulent vil du skulle være med til at sikre en effektiv og transparent økonomistyring i kommunen. Du vil blandt andet være ansvarlig for at udarbejde budgetter, prognoser, analyser og rapporter, samt at rådgive og vejlede ledere og medarbejdere om økonomiske spørgsmål. Du vil også være med til at udvikle og implementere nye værktøjer og metoder til at forbedre økonomistyringen og understøtte kommunens strategiske mål. 

Dine opgaver vil hovedsageligt koncentrere sig om økonomistyringen ift. det nyoprettede Center for Unge og Uddannelse, som varetager opgaver for unge i alderen 15-29 år. Du vil derfor skulle medvirke som aktør og sparringspartner ift. økonomistyringen i opstarten af centret. Derudover vil du få opgaver ift. fx eksternt finansierede projekter og projektregnskaber, tilsyn med dagbehandlingsskoler (budget, regnskab, sparring) samt controlling af økonomidata i forskellige systemer.

Du vil derudover få en aktiv rolle i udarbejdelse og formidling af økonomisager til Børne- og Uddannelsesudvalget sammen med de øvrige økonomikonsulenter på udvalgets område.

Vi tilbyder 

  • en spændende ansættelse i en offentlig organisation, hvor du får mulighed for at specialisere dig.
  • et godt og uformelt arbejdsmiljø, hvor der er travlt; men plads til kollegial sparring og godt humør/humor.
  • engagerede og kompetente kolleger, der sætter en ære i god økonomistyring samt faglig og kompetent rådgivning.
  • selvstændigt ansvar for dine opgaver samt stor fleksibilitet ift. planlægning, så der kan skabes balance mellem arbejde og privatliv.
  • mulighed for samarbejde med forskellige fagligheder på tværs af centeret samt deltagelse i udviklingsprojekter.
  • gode muligheder for individuel udvikling.

Vi forventer, at du 

  • har relevant uddannelse og erhvervserfaring.
  • er vedholdende, energisk, troværdig, opsøgende og arbejder struktureret.
  • har en positiv tilgang, et godt humør og gå-på-mod.
  • har erfaring med kommunal økonomi(styring) og årsregnskabsloven.
  • har kendskab til OPUS økonomi og Excel.
  • har en løsningsorienteret og imødekommende tilgang; men samtidig også kan udfordre fagområdet og forholde dig kritisk til økonomistyringen og udviklingen.
  • er holdspiller og har flair for at samarbejde, rådgive og servicere på flere niveauer af organisationen, herunder politisk.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv medspiller i dit team og i centret.
  • videndeler og er opsøgende på nye metoder og tilgange.
  • kan kommunikere og formidle vanskeligt stof klart – både mundtligt og skriftligt.

Næstved Kommune er en af Danmarks største kommuner med over 84.000 indbyggere. Vi har en vision om at skabe vækst, udvikling og livskvalitet for alle vores borgere og virksomheder. Vi tilbyder et spændende og udfordrende arbejdsmiljø, hvor du vil blive en del af et engageret og kompetent økonomistyringsteam, der arbejder tæt sammen med politikerne, ledelsen og de forskellige fagområder i kommunen.

Stillingen er organisatorisk placeret i Center for Koncernservice i Team Økonomistyring, som bl.a. løser opgaver indenfor budget, opfølgning, regnskab, analyse, ledelsesinformation/dataunderstøttet ledelse og økonomistyring.

Vi er 21 medarbejdere og en teamleder i teamet og i hele centret er vi 4 teams og ca. 100 medarbejdere.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. august 2024.

Arbejdstid pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Hovmand Larsen på telefon 5117 4885.

Ansøgningsfrist søndag den 16. juni 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 18. juni og onsdag den 19. juni 2024. Evt. 2. samtaler afholdes tirsdag den 25. juni 2024. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag og mulighed for 4-dages arbejdsuge.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061701

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet