BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til kontrol, er du nysgerrig af natur, og kan du holde styr på komplekse informationer? Så er det måske netop dig, vi har brug for.
Vi søger kolleger til at kontrollere og sagsbehandle sager med fokus på fx drift af uregistreret virksomhed samt udlejning via digitale platforme.
Dine nye arbejdsopgaver
Du vil blive en del af enheden Borgere 8, som har to hovedopgaver:
- At kontrollere personers skatte- og momsansættelse, fx fra ulovlig virksomhedsdrift, hvorfra der ikke afregnes korrekte skatter og moms.
- At kontrollere, om udlejere, der benytter de digitale platforme til fx udlejning af bolig, medtager indtægterne korrekt i deres skatteansættelse.
Du vil få ansvar for egne sager – men vi har også et fællesskab om opgaveløsningen, hvor alle løfter i flok.
Dit mindset
Vi vægter, at du kan arbejde selvstændigt, er engageret og kan sikre høj kvalitet i opgaverne. Samtidig har du blik for, at teamwork er et nøglebegreb, når vi sammen bekæmper den sorte økonomi. Det er afgørende, at du har en proaktiv tilgang til opgaveløsningen og har lyst til at tilegne dig ny viden. Som person er du rummelig og serviceminded – og allervigtigst: du er nysgerrig, har lyst til at lære området at kende og er interesseret i at uddanne dig, især inden for enhedens opgaver.
I opgaveløsningen er det desuden vigtigt, at du har flair for både skriftlig og mundtlig kommunikation, så borgerne altid føler sig vejledt bedst muligt.
Din baggrund
Vi forestiller os, at du har en skattefaglig baggrund eller en uddannelsesmæssig baggrund som fx finans- eller administrationsøkonom, professionsbachelor i skat, administration eller finans, diplom i skat, skatterevisor, eller en relevant bachelor-/kandidatuddannelse inden for fx økonomi eller jura. Du kan også have opnået tilsvarende relevante kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.
Du kan også være nyuddannet – det vigtigste er, at du har lyst og mod på at gøre brug af din viden om skatteret.
Din nye arbejdsplads
Borgere 8 er en enhed i fagområdet Person i Skattestyrelsen.
Vi har i øjeblikket til opgave at foretage kontrol af platformsøkonomi og virksomheder, som er nægtet registrering eller tvangsafmeldte. De deleøkonomiske trends ift. fx udlejning af bil og bolig ændrer sig over tid, hvorfor opgaverne i vores enhed ligeledes tilpasses løbende.
Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi har en uformel omgangstone med højt til loftet og smil på læben – også når vi har travlt.
Vi insisterer på en arbejdskultur, hvor alle får en god opstart, personlig og faglig udvikling gennem nær ledelse, frihed under ansvar og godt kollegaskab. Vi tilbyder fleksibilitet i hverdagen og er optaget af, hvordan vi som enhed kan bidrage til Skattestyrelsens ambition om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser.
I Afdelingen er vi 11 enheder med ca. 220 medarbejdere med forskellige opgaver inden for personbeskatning fx forskuds- og årsopgørelsen, sort økonomi og genoptagelser. Der er fire enheder placeret i Næstved. I Borgere 8 er vi 17 kolleger.
Vi tilbyder dig:
- en selvstændig og afvekslende arbejdsdag
- opgaver, der udfordrer og udvikler dig
- et arbejdsmiljø, hvor tillid og ansvar går hånd i hånd
- rammer, der tager hensyn til både arbejde og fritid
- mulighed for kompetenceudvikling, specialisering og videre-/efteruddannelse
- dygtige og engagerede kolleger, der skaber et stærkt fagfælleskab
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis senest 24. oktober 2023 via linket ”Søg stillingen”.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af funktionsleder Leon Nowak på telefon 72 37 46 90.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 44.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.
Forventet tiltrædelse er 1. januar 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter, og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted bliver Toldbuen 2, 4700 Næstved.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2, Toldbuen, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921233