BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke vores indsats på hjemløseområdet, så endnu flere udsatte voksne får hjælp og støtte? Så har vi stillingen til dig i Team Myndighed og Visitation i Næstved Kommune.
Om jobbet
Din opgave er at sikre, at der etableres kontakt til voksne borgere over 18 år, der enten lever i hjemløshed eller er i risiko for at ende i hjemløshed. Du skal have lyst til at arbejde myndighedsmæssigt med målgruppen ved at yde råd og vejledning, udarbejde handleplaner og træffe afgørelser om støtte efter servicelovens bestemmelser. Du skal derudover bidrage til at implementere Næstved Kommunes nye arbejdsgange på hjemløseområdet og arbejde tværfagligt med både interne og eksterne samarbejdspartnere til gavn for målgruppen.
Din profil
Du er socialrådgiver eller har en anden faglig baggrund med relevans for det myndighedsmæssige arbejde indenfor hjemløseområdet. Du trives med både at have ansvarsområder og sager, du kan fordybe dig i, samtidig med at du skal forholde dig til ad hoc-opgaver, som kræver hurtig og konkret handling; fx et klart svar til en udsat borger i risiko for at havne i hjemløshed. Du skal kunne arbejde selvstændigt og ikke være bange for at træffe beslutninger. Du indgår i et team af visitatorer, hvor vi løser mange opgaver sammen med respekt for hinandens fagområder og kompetencer.
Rammerne
Du vil blive en del af vores samlede team på 16 ansatte. Tilsammen dækker vi en stor del af voksenparagrafferne i serviceloven og sagsbehandler konkret efter §§ 84, 85, 85a, 95, 96, 97, 98, 100, 103, 104, 105, 107, 108, 109, 110, 129, 141 og 142. Vi har alle arbejdsplads i Næstved Kommunes administrationsbygning i Rådmandshaven, hvorfra vi kører ud til møder med borgere og samarbejdspartnere. Vi vægter borgerinddragelse højt og søger altid den gode dialog.
Vi tilbyder
- motiverede og engagerede kolleger med bred erfaring og faglighed, som brænder for arbejdet indenfor det specialiserede voksen socialområde.
- faglig sparring og personlig udvikling i eget team – men også på tværs af teams
- rig mulighed for at du kan være med til at præge din egen arbejdsdag
- en flad organisationsstruktur og en uformel omgangstone
- høj fokus på faglighed, trivsel og det gode arbejdsmiljø
- god introduktion til området
Vi ønsker
- en kollega, som interesserer sig levende for sine medmennesker og besidder stor menneskelig indsigt
- en kollega, som udviser ordentlighed og har stærke relationelle kompetencer
- en kollega, som er ydmyg overfor andres oplevelser, meninger og holdninger, og som altid søger den gode og konstruktive dialog
- en glad og smilende kollega med humor, positivt sind og godt humør
- en kollega som bidrager til den fortsatte udvikling i teamet/afdelingen
- en kollega som er åben og tydelig i sin kommunikation – såvel skriftligt som mundtligt
- en kollega som forstår, at en stor del af arbejdet som visitator foregår bag skrivebordet med udførelse af administrativt arbejde
Vi forventer, at du
- har en relevant faglig eller erfaringsmæssig baggrund
- har erfaring med myndighedsarbejde eller tilsvarende administrativt arbejde
- har økonomisk indsigt og flair for IT
- er robust og omstillingsparat
- kan lide en travl og omskiftelig hverdag, hvor uforudsete hændelser nemt kan ændre på det planlagte
- kan arbejde selvstændigt og struktureret
- evner det tværfaglige samarbejde og er serviceminded
- har gode kommunikative evner; skriftligt og mundtligt
Tiltrædelse den 1. februar 2024 (eller snarest derefter).
Der er tale om en projektstilling, der i første omgang løber frem til 31. december 2024.
Din arbejdsuge vil være varieret, og du vil i høj grad selv kunne tilrettelægge dit arbejde. Du vil skulle yde en landsdækkende indsats – dog hovedsageligt på Sjælland og Øerne. Virtuelle mødeformer kan indtænkes.
Arbejdstid pr. uge 37 timer.
Vil du vide mere
Nærmere oplysninger om projektstilingen kan fås ved henvendelse til Teamleder Trine Witt på telefon 5588 1312.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ansøgningsfrist onsdag den 10. januar 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 17. januar 2024 og evt. 2. samtale fredag den 19. januar 2024.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956268