Vi har fået mulighed for at opnormere i vores Myndighedsafdeling for at styrke sagsbehandlingen af ansøgninger og løbende sager. Vi søger derfor hurtigst muligt og senest pr. 1. februar 2025 en rådgiver til vores psykiatriteam.
Hvis det er dig, skal du have lyst til at arbejde myndighedsmæssigt med bevilling af støtte efter servicelovens paragraffer til voksne borgere over 18 år med psykiske sygdomme og/eller særlige sociale problemer. Sagsbehandlingen vedrører primært afgørelser om socialpædagogisk støtte (§ 85) og botilbud af forskellig karakter og varighed (§§ 107, 108 og ABL). Vores fagsystem er KMD Nexus, og sagsbehandling sker med afsæt i VUM 2.0 og FFB. Kontraktindgåelse og afgørelser om egenbetaling er også blandt arbejdsopgaverne, ligesom vi på skift bemander vagttelefonen i afdelingen.
Som socialfaglig rådgiver hos os vil du blive del af en myndighedsafdeling med i alt 17 rådgivere, et skiftende antal studerende og studentermedhjælpere, og en stabsfunktion med 5 ansatte. Vi arbejder i teams med fælles ansvar for varetagelse af afdelingens samlede opgaver.
Vi er en afdeling, der vil elske, hvis du:
- bidrager til faglig sparring og er sulten efter viden
- viser din humor og lader din smittende latter runge
- ikke tager dig selv for højtideligt
- giver noget af dig selv i det daglige og ikke er bange for at fejle
Hos os summer det af liv på gangen, med telefoner der ringer, og kolleger der er på vej ind til en koncentreret dag bag skrivebordet eller ud til møder med borgere og samarbejdspartnere. Alle er selvtilrettelæggende ift. egne arbejdsopgaver og har individuelle planer for dagen – planer som ofte ændrer sig, da vi arbejder med mennesker. Det er ikke altid så ligetil, men vi lykkes i fællesskab gennem tålmodighed, indlevelsesevne, ydmyghed og ordentlighed.
Du er måske uddannet socialrådgiver eller socialformidler, men det er ikke et krav. Din livserfaring, dit menneskesyn og din personlighed vejer tungere. Til gengæld er det vigtigt, at du har kørekort og ubesværet anvender PC/IT.
Vi tilbyder:
- Motiverede og engagerede kolleger med bred erfaring og faglighed, som brænder for arbejdet med målgruppen.
- Faglig sparring og personlig udvikling i eget team – men også på tværs af teams.
- Rig mulighed for at du kan være med til at præge din egen arbejdsdag.
- En flad organisationsstruktur og en uformel omgangstone.
- Høj fokus på faglighed, trivsel og det gode arbejdsmiljø.
- God introduktion til området.
Du kan se job- og personprofilen her.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse: Hurtigst muligt og senest den 1. februar 2025.
Arbejdstid: 37 timer pr. uge.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Myndighedsleder Trine Witt Volsgaard på telefon 5588 1312.
Ansøgningsfrist den 3. december 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi har reserveret den 9. december 2024, den 11. december 2024 og den 12. december 2024 til ansættelsessamtaler.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6144920