Sygedagpengeområdets kerneopgave er at støtte og motivere sygedagpengemodtagere til at udvikle og genvinde arbejdsevnen og vende tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt.
Som sagsbehandler hos os, samarbejder du med sygemeldte lønmodtagere, deres arbejdsgivere samt selvstændige med det formål at understøtte at den sygemeldte hurtigst muligt genvinder sin arbejdsevne.
Vi samarbejder tæt med den sygemeldte og arbejdsgiveren for at fastholde arbejdstilknytningen, når det giver mening. Vores vigtigste redskab er den gode samtale med henblik på tilbagevenden til job eller arbejdsmarkedstilknytning.
Hele sygedagpengeområdet består af ca. 35 medarbejdere, organiseret i 3 teams med hver vores kerneaktiviteter, der bidrager ind i den fælles kerneopgave. Vi tror på at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet og alle har noget at bidrage med. Du bliver en del af team Job, afklaring og sygedagpenge under Center for Arbejdsmarked i Næstved. Teamet har 74 medarbejdere, hvoraf 3 er fagkoordinatorer, 2 er faglige ledere og 1 er teamleder.
Vi tilbyder
- Du bliver en del af en arbejdsplads som har fokus på en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Det betyder at vi ønsker at vores medarbejdere trives og løbende udvikles med deres opgaver.
- Et spændende job indenfor sygedagpengeområdet med fokus på fastholdelse af job og arbejdsidentitet og tilknytning til arbejdsmarkedet via dialog med den sygemeldte, arbejdsgiver og andre aktører.
- Vi er en arbejdsplads som er præget af stort engagement, hvor både medarbejdere og ledelse brænder for deres arbejde og vi har fokus på at fejre vores succeser.
- Et godt fagligt miljø, hvor rammerne er frie, og hvor vi gerne tænker nyt og finder kreative løsninger.
- Et godt arbejdsmiljø, hvor vi prioriterer respekt, tillid og samarbejde, og hvor der er plads til at have det sjovt!
- Tæt støtte fra kolleger de første 6 måneder – som tager udgangspunkt i dit fundament.
- Vi har desuden stor grad af frihed til at tilrettelægge egen kalender/opgaver, kantine, gode muligheder for hjemmearbejde og gratis kaffe/the/kakao.
Om jobbet
Som jobrådgiver forventer vi at du:
- Er tydelig i dit samarbejde med borgerne og virksomhederne om, at det er arbejdsmarkedet og vejen dertil der er omdrejningspunktet.
- Aktivt kan arbejde med inddragelse af borgeren og arbejdsgiverne, så disse tager ansvar og ejerskab over forløbet.
- Fremme fastholdelse og tilknytning til arbejdsmarkedet ved tidlig kontakt og dialog.
- Har et bredt og solidt kendskab til beskæftigelseslovgivningerne, såvel til målgruppen.
- Iværksætte relevante indsatser med fokus på bl.a. delvise raskmeldinger samt praktikker når det er nødvendigt.
- Afklare og opkvalificere borgerens fremtidige arbejdsmarkedstilknytning, herunder administrativt arbejde forud for møder på Rehabiliteringsteamet.
- Foretage løbende, meningsfulde og effektive opfølgninger hvor fokus altid er på vejen tilbage til arbejdsmarkedet.
- Kan se dig selv i et lovgivningstungt område hvor myndighedsarbejdet fylder rigtig meget.
Om dig
Vi forventer, at du:
- Har relevant solid erfaring og/eller uddannelse inden for beskæftigelsesområdet og gerne kendskab og erfaring med sygedagpengeområdet.
- Evner at tilgå arbejdet struktureret og kan holde overblik, så de mange deadlines overholdes. Det er en nødvendig egenskab, at du kan skabe struktur og overblik, så du ved hvilke opgaver der skal løses først.
- Kan holde fokus på, at det, vi gør, giver borgerværdi. Mestrer den gode jobrettede samtale med borgeren, hvor du med relevant arbejdsmarkedsviden og samtaleteknik kan understøtte borgeren i selv at tage ansvar i egen sag og proces.
- Har gode kommunikative evner, og trives med at en stor del af arbejde består i administrative opgaver og til tider et større skriftligt arbejde.
- Har en naturlig autoritet, er beslutningsstærk og har en anerkendende tilgang. Mestrer at sætte dig for bordenden i rundbordssamtaler med henblik på at indgå aftaler om fastholdelsestiltag, der kan accepteres af både borger og arbejdsgiver.
- Er modig og kan agere på egen hånd, men søger sparring og støtte, når det er nødvendigt.
- Har humor og kan samarbejde på tværs samtidig med, at du kan sætte ”vi” før ”jeg”.
- Det er en fordel hvis du har erfaring med konkret arbejdspladsfastholdelse
- Har kørekort
Læs job- og personprofil her.
Vil du vide mere?
Du kan kontakte faglig leder Mette Helden, 2119 8669. Du er også velkommen til at sende en mail på: metlhe@naestved.dk med dine kontaktoplysninger og lidt om hvad du gerne vil høre mere om, så vil en fra ansættelsesudvalget kontakte dig. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du beskriver hvad du kan bidrage med i vores afdeling!
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Næstved Kommune og den forhandlingsberettigede organisation. For alle 3 stillinger, er der tale om en arbejdsuge på 37 timer
Barselsvikariatet er midlertidigt, men du er altid velkommen til at søge evt. ledige stillinger der måtte opstå i Kommunen
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag
Det praktiske
Ansøgningsfrist er søndag den 15. december 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 51, onsdag den 18. og torsdag den 19. december 2024
Stillingerne forventes besat pr. den 1. februar 2025
Vi glæder os til at modtage din ansøgning
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven, 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6155582