BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at levere en professionel, tværfaglig og pædagogisk indsats, og har du lyst til at blive en del af et spændende, stabilt og tværfagligt team under Servicelovens § 107 og 108? Vil du være med til at gøre en positiv forskel for socialt udsatte borgere, som typisk har/har haft et langvarigt stof- og/eller alkoholmisbrug, og som ofte også er udfordrede grundet andre sociale problemstillinger? Så er du måske den nye medarbejder, der skal have et års vikariat hos os.
Vi søger en dygtig medarbejder, som, i tæt samarbejde med øvrige social- og sundhedsfaglige og pædagogiske kollegaer internt i teamet, og på tværs af CSI skal være med til udvikle samarbejdet i teamet og med øvrige interne/eksterne samarbejdspartnere.
Som medarbejder i Bofællesskabet skal du, i tæt samarbejde med borgeren, dine kollegaer og vores samarbejdspartnere, understøtte borgerens ønsker, mål og motivation, så den enkelte borger oplever en meningsfuld og kvalitetsfyldt hverdag, som tager udgangspunkt i den enkelte borgers behov, ressourcer og kognitionsniveau. Dette med afsæt i Næstved kommunes værdiord: Tillid, helhed og dialog.
Det er derfor vigtigt, at du både evner at arbejde selvstændigt med borgerne og har gode samarbejdsevner. Det er desuden vigtigt, at du kan se dig selv arbejde i et miljø, som til tider kan være konfliktfyldt, og hvor der kan være opgaver, som du ikke nødvendigvis har prøvet før eller kender på forhånd. Du skal have mod på at udvikle dig og have lyst til at tage ansvar og bringe din faglighed i spil.
Hvem er du?
Vi ser gerne, at du har en socialfaglig baggrund som pædagog eller pædagogisk assistent og har erfaring med at arbejde med socialt udsatte (og eventuelt misbrugende) borgere.
Vi forestiller os, at du, i tæt samarbejde med øvrige kollegaer, evner at:
- Støtte og aktivere borgeren i forbindelse med dagligdagens gøremål som led i ADL-træningen
- Motivere til og igangsætte aktiviteter med afsæt i den enkelte borgers behov og ressourcer, så borgeren oplever at have en meningsfuld og udviklende hverdag
- Støtte og vejlede borgeren med at optimere borgerens almene sundhedstilstand, herunder også at motivere borgeren til at minimere et eventuelt misbrug
- Støtte borgeren i kontakten til offentlige instanser og sundhedsvæsenet
- Udvise tålmodighed og være nærværende - forankret i en respektfuld og ligeværdig tilgang til borgeren
- Anvende en motiverende og systemisk anerkendende tilgang til borgeren med fokus på og udgangspunkt i borgerens ressourcer
- Se det hele menneske med de særlige udfordringer, som et langvarigt misbrug medfører
- Holde fokus – også når komplekse udfordringer skal løses bedst muligt for borgerne
- Agere professionelt og formår at håndtere borgernes til tider udadreagerende adfærd
Som person skal du være:
- Moden, nysgerrig og fleksibel i opgaveløsningen
- Loyal, anerkendende og bevidst om din kommunikation og adfærd
- I stand til at prioritere opgaver i en til tider uforudsigelig hverdag
- Imødekommende, engageret og positivt indstillet
- Struktureret og ansvarsbevidst
- Serviceminded, samarbejdsvillig og i stand til at bevare roen og overblikket
Derudover vægter vi, at du:
- Har en relevant uddannelse inden for det pædagogiske og/eller socialfaglige område
- Har kendskab til målgruppen og interesse for relationsarbejde
- Har flair for IT (gerne KMD Nexus) og forstår at dokumentere
- Gerne have vejlederuddannelse til social- og sundhedsassistenter
- Har kørekort (B).
Vi kan tilbyde dig:
- Selvstændige og spændende opgaver i en organisation, som prioriterer at have borgeren for bordenden
- Et job på en arbejdsplads som vægter tillid, ansvarlighed, trivsel og udvikling højt
- Et job på en dynamisk arbejdsplads med dygtige og engagerede kollegaer med faglighed og kompetenceudvikling i fokus
- Supervision med ekstern supervisor
- Gode og fleksible arbejdsrammer
- Grundig introduktion
- Vi arbejder med en systemisk anerkendende tilgang til borgerne såvel som hinanden
Du kan se job- og personprofilen her.
Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL, FOA og SL.
Tiltrædelse den 1. november 2024, eller hurtigst muligt.
Arbejdstid pr. uge: 37 timer primær i dagvagt og med weekendvagt i ulige uger.
Vil du vide mere eller komme forbi til et besøg og se arbejdspladsen - er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marlene W. Olsen på telefon 3066 3469.
Ansøgningsfrist torsdag den 17. oktober 2024.
Ansættelsessamtaler forventer vi at afholde torsdag den 23. oktober 2024.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Marskvej 22 B, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116508