Sundhedsfaglig teamleder søges til vikariat på minimum 6 måneder til plejecenter Birkevang i Herlufmagle

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du nysgerrig på om ledelse af et plejecenter i Det Kommunale Sundsvæsen er noget for dig? - så har du her en unik mulighed for at afprøve det.

Måske du allerede har et lederjob, men har lyst til at sætte din erfaring i spil i en anden kontekst – indhente inspiration? Måske du ikke helt har modet til at springe ud i en fast stilling, men har mulighed for orlov i dit nuværende job? Eller måske overvejer du ledelse som karrierevej? Uanset din argumentation er dette en god mulighed for at afprøve ledelse, få lidt luftforandring og udvikle dine ledelsesmæssige kompetencer.

Om jobbet

Da vores erfarne teamleder desværre er sygemeldt i en længere periode, søger vi en teamleder til et vikariat, med mulighed for forlængelse.

I løbet af de 6 måneder vil du få en grundig oplæring i ledelsesopgaverne og have rig mulighed for at udvikle dine lederkompetencer. Du vil blive understøttet af en erfaren mentor, der vil hjælpe dig med at komme godt i gang. Du bliver en del af en stor ledergruppe med 7 teamlederkolleger, som favner bredt både i erfaring, kompetencer, faglighed og alder samt en distriktsledelse som varetager de overordnede ledelsesopgaver.

Da det er en tidsbegrænset stilling, er vi selvfølgelig også meget opmærksomme på, at der er opgaver du ikke nødvendigvis skal have så meget fokus på eller løse selvstændigt, men det er vigtigt, at du har lyst til og flair for at indgå i relationer med beboerne, deres pårørende, vores uundværlige frivillige og ikke mindst medarbejderne. 

Vi ønsker en synlig leder, som er nysgerrig, ydmyg og inddragende, men samtidig kan sætte en tydelig ramme med udgangspunkt i faglig kvalitet og bæredygtig brug af ressourcer.

Om plejecentret Birkevang: Birkevang Plejecenter er en lille perle godt forankret i et lokalmiljø med gode frivillige kræfter og samarbejde. Der er 55 helt unikke medarbejdere ansat på plejecentret, herunder social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, sygeplejersker, fysioterapeuter og ergoterapeuter fordelt i 3 tværfaglige teams.

Plejecenteret har 46 beboere, med både demens men også fysiske og psykiske udfordringer som kræver vores dygtige og kompetente medarbejdere. Beboerne har mange forskellige ressourcer og interesser. Nogle sidder og spiller kort og maler andre ønsker at være sig selv i lejlighederne eller ynder en gåtur.

Vi er en arbejdsplads, der arbejder med os selv, vores udvikling og faglighed for hele tiden at kunne følge med de krav der stilles til os, heriblandt indlæggelse via E-hospital, kompetenceudvikling i forhold til den opgaveglidning der foregår fra Region til Kommune og struktureret og målrettet arbejde med kvalitet forankret i Dansk Selskab for Patientsikkerheds principper. Vores fælles referenceramme er arbejdet med psykologisk tryghed, hvilket nok er mere aktuelt end nogensinde i en kommunal forandringskontekst, hvor vi blandt andet arbejder med selvstændige miniteams, ledelse som mere understøttende end styrende og øget borgerinddragelse.

Dine opgaver

  • Den daglige ledelse af plejecentrets tre enheder
  • Sikre, at beboerne får den bedste mulige pleje og omsorg
  • Sikre, at medarbejderne trives og udvikler sig i deres faglighed
  • Bidrage til plejecentrets samlede udvikling og kvalitet

Din profil

  • Du har en relevant sundhedsfaglig uddannelse
  • Du har gerne erfaring med ledelse
  • Du er en dygtig kommunikator og kan skabe gode relationer
  • Du er en teamplayer og kan samarbejde på tværs af fagligheder og enheder
  • Du er motiveret for at arbejde med kvalitetsudvikling
  • Er tillidsvækkende, inddragende og godt kommunikerende 

Vi tilbyder

  • et spændende og udfordrende job i en organisation, der arbejder målrettet med kvalitet
  • en arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder
  • et godt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kolleger.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse snarest muligt.

Hvis du har lyst til at høre mere om dette job er du velkommen til at kontakte konstitueret distriktschef Tine Willum på telefon 3038 6737 eller på mail twillu@naestved.dk

Ansøgningsfrist søndag den 17. december 2023. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Enggårdsvej, 1, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949463

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet