BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
”Jeg fik mulighed for, at udvikle mine ledelsesevner og for at dygtiggøre mig inden for statistikkens verden. Og så har jeg oplevet et stærkt fagligt miljø, som har været med til at udvikle mig. Det kan virkelig åbne mange døre for en!” – det fortæller Anders, daværende teamkoordinator og nu souschef
Vil du have samme udviklingsmuligheder som Anders, og samtidig have fleksible arbejdstider? Så har vi måske den helt rette stilling for dig i Udlændingestyrelsens Statistikteam.
Om os
I Statistikteamet arbejder vi med tal og data, på vegne af hele Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern. Vi omdanner data til indsigt og skaber værdi for modtagerne. Vi producerer bl.a. en lang række officielle statistikprodukter, deltager i internationalt samarbejde på området og bidrager generelt med tal og data, hvor der er behov for det.
Statistikteamet er en del af Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling, hvor vi er 25 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. I teamet, som du bliver koordinator for, er vi 12 nye og erfarne medarbejder
Vi har en uformel omgangstone, og vi har det sjovt - selv i en til tider travl hverdag.
Læs mere om os her.
Din nye rolle som teamkoordinator
Du vil få ansvaret for at koordinere og prioritere Statistikteamets opgaver, hvilket både omfatter konkrete opgaver i den daglige drift og forskellige udviklingsprojekter.
Du vil også være teamets faglige sparringspartner og være den, der videreformidler vigtige budskaber til den overordnede ledelse og resten af koncernen. Du vil dermed stå for den daglige faglige ledelse af teamet.
Dine arbejdsopgaver vil omfatte
- sikre en effektiv driftsstyring i teamet
- give faglig sparring og vejledning til dine kolleger inden for teamets fagområder
- prioritere i en større opgaveportefølje
- bidrage til udvikling af kontorets opgaver
- en inddragende ledelse, der investerer i din personlige og faglige udvikling
- et stærkt faglige fællesskab og løbende sparring
- fleksible arbejdstider og stor indflydelse på at tilrettelægge din arbejdstid
- hjemmearbejde efter individuel aftale
Du har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund, fx cand.scient. cand.act., cand.oecon. el.lign., og har gerne erfaring med at arbejde med tal og data.
Vi forestiller os også, at du:
- har en god talforståelse og kan omsætte data indsigt for modtageren
- evner at motivere dine kolleger og på samme tid lede opad og til siden
- er kvalitetsbevidst og god til at skabe og have det samlede overblik
- kan håndtere pressede situationer og være løsningsorienteret
- har gode samarbejdsevner og er god til at kommunikere
- kan håndtere en stor sagsportefølje og drive processer, med en struktureret tilgang
Yderligere information
Vil du vide mere om jobbet? Så kontakt:
- kontorchef Pernille Piel-Steenberg på 20 66 50 75 / e-mail pep@us.dk
- souschef Anders Mostrup Gudmansen på 51 49 96 72 / e-mail amg@us.dk
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis mv. senest søndag den 8. september 2024.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde ultimo uge 37, og 2. samtalerunde primo uge 38. Der vil være en faglig test mellem 1. og 2. samtalerunde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som specialkonsulent eller chefkonsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Udlændingestyrelsen på Farimagsvej 51A, 4700 Næstved.
Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
US - Næstved, Farimagsvej, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101580