To erfarne og dygtige personalekonsulenter søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Team HR i Næstved Kommune er på udkig efter to engagerede, nysgerrige og udviklingsorienterede kollegaer, som kan byde ind med en stærk faglighed i vores ambitiøse og velfungerende personalekonsulent team. 

Vi søger

To personalekonsulenter til to fuldtidsstillinger. Vi ser gerne, at den ene stilling besættes af en ansøger med en juridisk uddannelse i bagagen - f.eks. cand.jur. eller en professionsbachelor i offentlig administration med en juridisk kandidat som overbygning.

Som personalekonsulent bliver du en del af Team HR, som består af 30 engagerede medarbejdere under ledelse af HR- og Personalechefen. Sammen arbejder teamet for at skabe de bedste forudsætninger for at kommunens ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver. Dine nærmeste kollegaer bliver dine 6 kollegaer i personalekonsulentteamet. Du vil desuden få tætte snitflader til og samarbejde med dine øvrige kollegaer i teamet (primært løn- og HR-konsulenter).

Team HR er en del af Center for Koncernservice, som er et tværgående stabscenter, der er sammensat af fire teams og ca. 110 medarbejdere.

Som personalekonsulent vil du få tildelt ”dine egne” virksomheder, som du i dit daglige arbejde skal rådgive, understøtte og servicere. Det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv som en god sparringspartner og rådgiver for kommunens ledere. Opgaverne varetages både telefonisk, men også ved møder på arbejdspladserne ude i kommunen. Opgaverne spænder bredt over hele den personalejuridiske pallette og kan for eksempel være personalejuridisk rådgivning til ledere, forhandling med de faglige organisationer, vanskelige samtaler, rådgivning om sygefravær og deltagelse i fraværssamtaler, udarbejdelse af senioraftaler og forhandling af forhåndsaftaler.

Som personalekonsulent vil du også indgå i tværgående projekter, hvor du vil få mulighed for at sætte din faglighed i spil. 

Personalekonsulentgruppen værdsætter at levere høj service overfor såvel ledere som hinanden i gruppen. Vi er en gruppe med forskellig baggrund, erfaringer og kompetencer. Fælles for os er, at vi har god humor, at vi værdsætter det kollegiale fællesskab og at vi drager omsorg for hinanden. Vi lægger stor vægt på faglighed og anser sparring og videndeling som et naturligt omdrejningspunkt i hverdagen.

Vi forventer, at du

  • har erfaring med arbejdet som personalekonsulent - gerne fra en kommune eller anden offentlig administration og således er bekendt med sagsgange i en offentlig virksomhed
  • har relevant uddannelse, f.eks. cand.jur., professionsbachelor, kommunal administrativ uddannelse eller praktisk erfaring, der modsvarer
  • har gode skrivefærdigheder, som du f.eks. skal bringe i spil, når du udfærdiger partshøringer, referater etc. samt sagsfremstillinger til direktionen, strategisk chefforum, Hoved-MED m.v.
  • er i stand til at læse og forstå overenskomster og arbejdstidsaftaler samt videreformidle indholdet
  • kan arbejde selvstændigt
  • er fleksibel og selvstændigt påtager dig et ansvar for afdelingens opgaver, og at du sætter en ære i at leve op til vores høje serviceniveau
  • formår at skabe relationer, udvise empati og integritet
  • er en teamplayer med en positiv og proaktiv tilgang, og at du aldrig er i tvivl om, at vi arbejder sammen som et hold - også på tværs af teamet
  • kommunikerer klart, tydeligt og velformuleret i både skrift og tale, og har en forståelse for, at dine samarbejdspartnere nogle gange har et andet fagligt udgangspunkt
  • har kørekort (B), da der er mødeaktivitet rundt om i Næstved Kommune. Der stilles så vidt muligt tjenestebiler til rådighed

Vi tilbyder

  • en spændende ansættelse i en offentlig organisation, hvor der altid sker noget nyt
  • et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab, med engagerede kolleger, der sætter en ære i at give god, kompetent rådgivning og service
  • mulighed for samarbejde med forskellige fagligheder på tværs af centeret samt deltagelse i udviklingsprojekter på tværs af centrene i kommunen
  • at du bliver en del af et team, hvor vi alle bidrager til det gode arbejdsmiljø. Vi vil sørge for, at du som ny personalekonsulent kommer godt i gang med dine opgaver, og at du får den rette støtte og vejledning undervejs
  • ansættelse i et team med fokus på og prioritering af kompetenceudvikling
  • mulighed for op til to ugentlige hjemmearbejdsdage, når du er klar til at blive ”sluppet løs” 

Du kan se job- og personprofilen her.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Hvis du bliver tilbudt stillingen, skal du forvente, at du vil blive bedt om at fremvise en straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede faglige organisation.

Tiltrædelse den 1. februar 2024.

Arbejdstiden pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Personalekonsulent Lene Mandrup på telefon: 5588 5423 eller HR- og Personalechef Rikke Skram-Skuldbøl på telefon: 2480 8159.

Ansøgningsfrist er søndag den 3. december 2023 til midnat.

Ansættelsessamtaler 
Første samtale: Onsdag den 13. december 2023.
Anden samtale: Onsdag den 20. december 2023.
Der vil indgå en test mellem første og anden samtale.

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939392

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet