Vil du bidrage med dine juridiske kompetencer til Udlændingestyrelsens nye biometrisekretariat?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du formidle komplekst juridisk materiale til en bred kreds af forskellige modtagere? Og vil du have ansvaret for det samlede overblik over det juridiske grundlag for behandling af biometrisk data for løbende at vurdere, om der er behov for ændringer i styrelsens praksis? Så er det måske dig, som er vores nye generalist med stærke juridiske kompetencer!

Bliv en del af et stærkt fagligt miljø og implementer juridiske rammer for biometriske løsninger

I Udlændingestyrelsen søger vi kontinuerligt at optimere og forbedre vores forretning. Bedre udnyttelse af og brug af biometrisk data understøtter sikring af identiteten på personer, som søger indrejse og ophold i Danmark. Der optages hvert år flere 100.000 sæt af biometrisk data, som skal behandles i forbindelse med styrelsens sagsbehandling.
Vi har allerede stor erfaring med området og står på et solidt grundlag. Arbejdet skal nu tages til næste niveau, hvorfor vi i styrelsen opretter et sekretariat, der skal understøtte dette arbejde. Derfor søger vi nemlig dig, som er en akademisk generalist med juridiske kompetencer.

Arbejdsopgaverne for dig som vores nye generalist inkluderer:

  • opbygning og opretholdelse af et overblik over det juridiske grundlag for behandling af biometrisk data
  • bidrag til generel juridisk understøttelse af området, herunder udarbejdelse af bidrag til folketingsbetjening og lovforberedelse
  • juridisk understøttelse af digitaliseringsprojekter
  • deltagelse af i udbud knyttet til biometriområdet
  • leverandør- og kontraktstyring
Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund, f.eks. cand.jur., og meget gerne erfaring med offentlig forvaltning. Kender du til arbejdet med biometri, er det endnu et plus. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du bl.a. skal føre politiske beslutninger ud i praksis.

Den ideelle kandidat:

  • har erfaring med at formidle komplekst juridisk materiale til en bred kreds af modtagere
  • har erfaring med udbuds- og kontraktret- meget gerne i en IT-kontekst
  • er systematisk i din arbejdsfacon og evner at sætte struktur på arbejdet
  • er på samme tid tålmodig og pågående i forhold til at sikre fremdrift og godkendelser m.m.
  • kan udarbejde og effektuere planer og beslutningsoplæg til forskellige fora og samarbejdspartnere
  • trives i samarbejdet med forskellige faggrupper og kan motivere til, at I når et fælles mål
Det er meget på en gang! Men vi skal sætte et hold, hvor vi vil sørge for, at de fire medarbejdere, som vi ansætter, sammen med enhedens chef gør holdet så stærkt som muligt. Sammen når vi langt.

Om os
Udlændingestyrelsen er en styrelse under Udlændinge- og Integrationsministeriet (UIM), som behandler sager om udlændinges ret til besøg og ophold i Danmark, og består af ca. 800 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

Du bliver en del af Centeret for IT, Beredskab og Udvikling, som er et af fire centre i styrelsen, og hvor vi gennem tværgående samarbejde bidrager til at udvikle og fremtidssikre udlændingeområdet i Danmark. Centeret har kontorer i Næstved, Sandholm og Adelgade i København.

Dit nye team er en del af Kontoret for Forretningsanalyse og Udvikling, som ud over sekretariatet består af ca. 20-25 engagerede medarbejdere med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver. Vi er nysgerrige, og viden er noget, vi deler. Vi er organiseret i teams, men opgaverne går på tværs af teams – og på tværs af styrelsen, så du vil opleve mange fagligheder og opgaver hos os.

Dit faste arbejdssted bliver på vores hoveddomicil i Næstved, men vi er til stede der, hvor opgaven skal løses. Du må derfor forvente en del mødeaktivitet på koncernens øvrige kontorer, som hovedsageligt ligger i Københavnsområdet, hvis møderne ikke med fordel kan gennemføres på Skype.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Udlændingestyrelsen, Farimagsvej 51A, 4700 Næstved.

Der er tale om en fast stilling på fuldtid, og stillingen er med tiltræden den 1. december 2023 eller snarest muligt.

Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.


Yderligere information
Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte kontorchef Pernille Piel-Steenberg på telefonnummer 20 66 50 75 eller e-mail pep@us.dk eller chefkonsulent Heidi Helen Larsen på telefonnummer23 48 26 82 eller e-mail hehl@us.dk.


Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest onsdag den 11. oktober 2023.

Vi forventer at holde samtaler ultimo uge 42. I forbindelse med samtalen vil der evt. blive gennemført en faglig test.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

US - Næstved, Farimagsvej, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915808

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet