Erhvervskonsulent til Næstved Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en forskel for erhvervslivet i Næstved Kommune? Har du stærke samarbejdsevner – som du kan udnytte internt i organisationen og i tæt samspil med centrale aktører på erhvervsområdet?  Så er du måske vores nye kollega!

Et enigt byråd vedtog i 2023 en ambitiøs 3-årig erhvervspolitik med fokus på bæredygtighed, arbejdskraft og investeringer. Politikken er kort, konkret og lægger op til tydelige og målbare resultater. Næstved kan og vil mere – og med den nye erhvervspolitik er barren og ambitionerne sat højt. Kommune og erhvervsliv skal turde gøre noget nyt og forpligte hinanden på at samarbejde om udviklingen af Næstved. Centralt for erhvervspolitikken er, at den er ambitiøs, relevant og i tråd med udviklingen i det lokale erhvervsliv. Den ser frem og griber de muligheder, der er i blandt andet grøn omstilling og digitalisering, samtidig med at den har øje for virksomhedernes behov nu og i fremtiden. Derudover får kommunens tilgang til erhvervslivet et servicetjek. Virksomhederne skal møde en kommune, som er en aktiv medspiller – som ser mulighederne sammen med dem.

Som erhvervskonsulent samarbejder du bredt udenfor og indenfor den kommunale organisation. Du får et tæt samarbejde med kommunens øvrige centre og erhvervsaktører. Politisk er der et stort fokus på dialog og samarbejde med erhvervslivet, og det vil komme til at fylde meget i dit job.

Hvad er opgaverne?
I Strategi, Udvikling og Forvaltning arbejder vi med en bred palette af både udviklings- og driftsopgaver indenfor uddannelse, erhverv, turisme og politisk betjening. Vi varetager desuden driften og udviklingen af det centrale ESDH-system, informationssikkerhed- og GDPR-området samt arkivopgaver. Teamet er placeret i Byråds- og Direktionssekretariatet.  I stillingen som erhvervskonsulent vil du få ansvaret for erhvervsområdet, som du får et selvstændigt ansvar for at udvikle og drive i tæt sammenspil med kommunaldirektøren og den samlede direktion. Du vil også skulle samarbejde om opgaver med dine kollegaer i Byråds- og Direktionssekretariatet og på tværs af organisationen. Vi arbejder hele tiden med at styrke helhedssyn og opgaveløsningen på tværs af kommunens mange afdelinger, så du skal mestre flere perspektiver på opgaveløsningerne.

Vi søger en kollega, som kan

  • være kommunens ansigt udadtil og bindeled til centrale aktører indenfor erhvervsområdet
  • deltage i tværfaglige samarbejder med resten af organisationen, når erhvervslivet er på dagsordenen. Samt sikre den tværgående koordinering af erhvervsindsatsen
  • drive kommunens erhvervsfora selvstændigt
  • planlægge, koordinere, implementere og gennemføre erhvervsrelateret aktiviteter fx morgenbreif med virksomhederne
  • klargøre sager til erhvervsfora og det politiske niveau
  • assistere kommunaldirektøren med sparring og understøtte den fortsatte udvikling af erhvervsområdet

Vi tilbyder

  • en hverdag i tæt på den strategiske topledelse og med mange kontaktflader i hele organisationen og lokalsamfundet
  • at du bliver en del af et godt og fleksibelt arbejdsfællesskab, hvor vi interesserer os for hinanden
  • at du indenfor sekretariatet har gode muligheder for at samarbejde og sparre med kollegaer med en bred vifte af fagligheder f.eks. politisk betjening, kommunikation, ledelsesudvikling og jura
  • en arbejdsplads med ”højt til loftet”, hvor du har gode muligheder for at præge dine opgaver og lade dine faglige præferencer og kompetencer slå igennem
  • at du kommer ind et sted, hvor vi forventer meget af dig; fordi vi tror på dig
  • fleksibel fredag, hvor du har mulighed for at arbejde hjemme

Det vil være en fordel, at du

  • har interesse for og erfaring med erhvervsområdet
  • er struktureret og god til selv at tilrettelægge dit arbejde og din hverdag
  • har lyst til at bidrage til at skabe en organisation, som deler viden
  • har lyst til at bidrage til et fællesskab, hvor vi ”spiller hinanden gode”
  • er robust i mødet med krævende udfordringer
  • er fleksibel og er til stede, når behovet er der                

Vi forestiller os, at du har erfaring med erhvervsfremmende aktiviteter. Det kan være fra et lignende job, privat rådgivning, ledelse i en privat virksomhed eller som selvstændig iværksætter. Og så er det et plus, hvis du har kendskab til nogle af de øvrige aktører i det samlede erhvervsfremmesystem.

Arbejdssted er Rådhuset, Teatergade 8, 4700 Næstved.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse den 1. april 2024 eller snarest derefter.

Arbejdstid pr. uge 37 timer.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Leder for Strategi, Udvikling og Forvaltning Ena Lund på mobilnr. 2310 9271 eller Sekretariatschef Gitte Nonbo på mobilnr. 5151 8628.

Ansøgningsfrist fredag den 1. marts 2024.

Ansættelsessamtaler: Første runde samtaler afholdes tirsdag den 5. marts 2024. Anden runde samtaler afholdes tirsdag den 12. og onsdag den 13. marts 2024, hvor Kommunaldirektør Camilla Nowak og Direktør for Næstved Erhverv Rasmus Holst-Sørensen deltager. 

Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Næstved Kommune, Rådhuset, Teatergade 8, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988261

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet