BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger til team job og ydelse i Center for Arbejdsmarked en kollega til en nyoprettet stilling, der vil få ansvaret for at understøtte teamet med data og dataformidling. Du vil blive et centralt bindeled mellem ledelse, medarbejdere, og den omverden der påvirker vores organisation, med ansvaret for at koble lovgivning og politik med data. Vi er på udkig efter dig, der kan gå i dybden med data og information uden at fortabe dig, og som kan formidle motiverende og letforståeligt.
Om stillingen
I denne stilling får du en unik mulighed for at sætte dit præg på vores arbejde med data. Du vil være en nøgleperson, der sikrer, at data og informationer altid er i overensstemmelse med gældende lovgivning, politiske mål og strategiske fokusområder, og du får en stor kontaktflade både i og uden for organisationen.
Du får ansvaret for at:
- Sikre sammenhæng mellem data, lovgivning og strategi.
- Vurdere og undersøge behovet for opdatering eller udskiftning af datasæt når der er ændringer i lovgivning eller beslutninger.
- Sørge for godt samarbejde og konstant informations-flow mellem centerets fagsystemspecialister, STAR, ledelsen og medarbejdere i Team Job og Ydelse.
- Formidle komplekse data på en konstruktiv, spændende og motiverende måde til teamet.
- At vi har et solidt datagrundlag at træffe beslutninger ud fra.
Dit faglige felt har afgørende betydning for organisationens mål- og resultatopfyldelse. Du skal derfor mestre dialogen med både medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere.
Du bliver en af teamets fire faglige koordinatorer, der alle har ansvaret for at skabe gode og effektive arbejdsgange og vellykket implementering af disse, i samarbejde med ledelsen inden for hver af jeres ansvarsområde. Dine tre faglige koordinatorkolleger har deres specialer indenfor henholdsvis jobrettede indsatser, ydelses- og pensionsområdet. Jeres ansvarsområder hænger sammen og er bundet sammen af den lovgivningsmæssige ramme, og I vil derfor helt naturligt have et tæt samarbejde.
I har en faglig dyb viden på jeres områder, som I understøtter med og sparrer med leder og kolleger omkring. Derfor skal du også være en del af at planlægge og facilitere møder i samarbejde med den faglige leder, hvor I sikrer, at information og viden bliver delt og forstået.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et team med dedikerede kolleger i et energifyldt arbejdsmiljø, hvor der er plads til, at vi er forskellige, og har forskellige meninger, kompetencer og præferencer. Du får et job med mulighed for at påvirke og udvikle vores arbejdsgange og metoder ift. vores datapraksis. Vi er en organisation, der er i kontinuerlig forandring og vi tilpasser os lovgivning, politiske og strategiske prioriteter, så du kan forvente at dit arbejdsliv her hos os, vil byde på udfordringer, forandring(er) og løbende udviklingsprocesser.
Du får et delt kontor på vores afdeling på Birkebjerg allé hvor vi er ca. 120 kolleger samlet. I vores kantine kan du købe forskellige slags kolde og lune retter til gode priser. Hele team job og ydelse som tæller 83 kolleger, er lokaliseret på adressen, og dine faglig koordinator kolleger finder du i kontorerne lige ved siden af.
Hvem er du?
Vi forestiller os at du har en relevant uddannelsesbaggrund, enten en samfundsfaglig bachelor kombineret med erfaring fra datastyring- og formidling, evt. en overbygning, eller en datalogisk bachelor med erfaring fra beskæftigelsesområdet eller andet socialfagligt område.
Du er en dygtig kommunikator, der kan formidle komplekse informationer på en forståelig måde. Du er struktureret, analytisk og kan arbejde selvstændigt. Du har en proaktiv tilgang og trives med at tage ansvar og initiativ – og så har du virkelig godt styr på data og god til at læse, forstå og formidle lovgivning.
Samarbejde er essentielt for os, og din samarbejdskompetence er afgørende for, om du får succes i stillingen.
Læs job og personprofil her.
Hvis du vil vide mere
Spørgsmål kan rettes til teamleder Helle Nygaard på tlf.: 2545 0461.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til den gældende overenskomst på området.
Stillingen er som udgangspunkt 37 timer og vi håber på at vores nye kollega kan starte senest 1. oktober 2024, men vi er indstillet på at finde den rette kandidat.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist fredag den 16. august 2024. Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 22. august 2024.
Ansøgningsprocessen
Er det dig der er vores nye faglige koordinator i krydsfeltet hvor data møder menneske? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning! Bliv en del af Center for Arbejdsmarked og vær med til at gøre en forskel!
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor det er tydeligt hvordan du vil sætte dine kompetencer i spil i stillingen.
Indkalder vi dig til samtale, vil du få tilsendt en case, som du skal præsentere dine refleksioner over, til samtalen.
Til samtalen vil du møde Teamlederen for området, samt teamets to faglige ledere og en konsulent.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Birkebjerg Allé, 1, 1. sal, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088025