BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til et job med høj grad af kontakt til andre mennesker, en del køreture ud til praktikopfølgninger i virksomhederne, mange gode kolleger og kan du samtidig håndtere de tilhørende administrative opgaver. Så bliver du måske vores nye kollega.
Som jobkonsulent på sygedagpengeområdet arbejder du sammen med de sygemeldte borgere, der har brug for at afprøve ressourcer og kompetencer i en virksomhed og anvender vores praktikbank til at finde det rette match. Du bliver en del af team Job- afklaring og sygedagpenge, som arbejder målrettet på at støtte borger til beskæftigelse.
Du trives med både afveksling, rutiner og struktur
Du arbejder med flere borgere ad gangen, mhp. at finde en praktik, der matcher den enkeltes behov. Dit arbejde tilrettelægges ud fra den enkeltes kompetencer og ressourcer. Borgeren involveres, i højst mulige grad, i hele processen. Du samarbejder med sagsbehandler om at opnå tilbagevenden til job.
En uge består typisk af følgende opgaver:
- Opstartssamtaler mellem borger som skal påbegynde praktikforløb, eventuelt myndighedssagsbehandler og dig selv.
- Kontakt til virksomheder telefonisk efter udsøgning i praktikbank, hvis ikke borgeren selv kan finde en relevant praktik
- Opstarts- og opfølgningsmøder på virksomhederne med borger og virksomhed
- Opgaver ved pc’en, hvor du skriver journalnotater ift. ovenstående, udarbejder arbejdsevnebeskrivelser samt opretter aftaler i fagsystem, som sendes til virksomhederne.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har erfaring fra tilsvarende stilling med motiverende samtaler, udekørende virksomhedssamarbejde med henblik på konkrete aftaler om praktikforløbet og har et skarpt blik for både virksomhedens og borgerens behov. Vi ønsker at der opnås det mest hensigtsmæssige og relevante match mellem borger og virksomhed. Du skal kunne trives i et job, hvor du selv tilrettelægger din dagligdag, og følger op på de mål og tidsrammer du her.
For at fungere og trives i denne stilling, tænker vi at der er vigtigt at du:
- Har evnerne og lysten til at fremhæve andres ressourcer og kompetencer
- Er god til at formulere dig på skrift og tale
- Er særligt god til at holde en fast struktur
- Synes det er spændende at skabe motivation for job samt beskrive borgers kompetencer.
- Har erfaring med at sikre komi praktikker, så borger opnår ordinære timer
Det er en fordel hvis du har kendskab til sygedagpengelovgivningen, det lokale arbejdsmarked og beskæftigelsesområdet. De første måneder i jobbet, vil du arbejde tæt sammen med en kollega.
Dit nye team
Vi er et team med 68 medarbejdere, 2 faglige ledere, 2 konsulenter og 1 teamleder der samarbejder om at løse opgaver for sygedagpenge, ledighedsydelse, fleksjob, jobafklaring, rehabiliteringsteamet og revalideringsindsatsen. Vi brænder for den aktive beskæftigelsesindsats og har stort fokus på, at sikre så mange lønnede timer som muligt til den enkelte borger og at vedligeholde vores viden, sikre sparring og at hjælpe hinanden hvor vi kan.
Hvis du vil vide mere
Spørgsmål kan rettes til teamleder Marja Elverhøi på tlf. 40448143
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som jobkonsulent iht overenskomst indgået med HK/Kommunal.
Stillingen er på fuld tid og en fastansættelse.
Næstved kommune har røgfri arbejdsdag.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er mandag den 18. marts
Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 21. marts
Vi ser frem til at modtage din ansøgning
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven, 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006122